ده‌ها کشته و زخمی و اسیر در حومه‌های حلب و ادلب و حماه

دایره جنگ و درگیری‌های خشونت‌بار بین گروه‌های وابسته به معارضان و هیات تحریرالشام (النصره سابق) در استان‌های غربی و شمالی سوریه گسترش یافت.
به گزارش الشرق الاوسط، یکی از فرماندهان جبهه ملی آزادی بخش وابسته به جیش الحر به خبرگزاری آلمان در این باره گفته است: جنگجویان جبهه شدیدترین حملات را در حومه حلب، ادلب و حماه علیه جنگجویان جبهه التحریر انجام داده اند. در این میان ۱۵ مبارز جبهه ملی آزادیبخش در کمینی در روستای بلنتا در حومه غربی حلب کشته شدند.
این فرمانده نظامی همچنین اظهار کرد: جبهه ملی آزادیبخش کنترل روستای الجینه کفر ناصح در حومه غربی حلب را پس از درگیری های شدید در اختیار گرفته است. این جبهه همچنین خود را برای سیطره بر روستای ترملا در حومه حماه آماده می کند.
به گفته او درگیری های شدید با استفاده از سلاح سنگین در روستاهای مستریحه و میدان غزال در غرب حماه ادامه دارد.
از سوی دیگر، یک منبع از معارضان سوری گفت: هیات تحریر الشام بر روستاهای شولین و قره جرن شهرناز و الدیرونه و میدان غزال و شیر مغار پس از درگیری ها چیره شده است.
پس از این چهارشنبه شب جبهه ملی آزادیبخش فراخوان عمومی برای رویایی با تجاوزات دشمنانه تحریر الشام در شمال سوریه اعلام کرده است.
در این میان دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داده است که درگیری های خونین بین بزرگترین گروه های معارض شمال سوریه از استان های حلب و ادلب تا حماه را دربرگرفته است.
دیده بان حقوق بشر همچنین از کشته شدن ۴۱ از هیات تحریر الشام، ۳۴ نفر از جنبش نورالدین الزنکی و ۶ نفر از غیرنظامی ها در غرب حلب خبر داد.