کویت: الشرق الأوسط
کشور کویت فردا (سه شنبه) میزبان پنجمین کنفرانس سالانهٔ استراتژی انرژی کشورهای شورای همکاری خلیج می‌شود.
به گزارش الشرق الاوسط، حدود ۳۰۰ متخصص از شرکت‌های جهانی نفت و گاز در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.
سازمان نفت کویت روز گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که میزبان این کنفرانس به سرپرستی خالد الفاضل وزیر نفت، برق و آب کویت خواهد بود.
بر اساس این بیانیه، این کنفرانس فرصتی جدید برای تصمیم‌گیرندگان در جهت تبادل تجارب و ارائهٔ دیدگاه‌ها پیرامون آخرین تحولات، فرصت‌ها و چالش‌هایی است که پیشِ رویِ شرکت‌های خلیج و جهان است.
در این بیانیه آمده‌است این کنفرانس که با همکاری مجلهٔ جهانی انرژی «پترولیوم اکونومیست» برگزار می‌شود آخرین تحولات صنعت پتروشیمی، روی آوردن شرکت‌های تولید کنندهٔ بزرگ به صنعت‌های ساخت، افزایش تولید در آمریکای جنوبی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینهٔ انرژی را در آسیا و آفریقا بررسی می‌کند.
قرار است که در این کنفرانس دکتر خالد الفاضل، هاشم هاشم مدیر اجرایی سازمان نفت کویت و عباس النقی دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت عرب (اوپک) سخنرانی کنند.
پیتر رامسای سردبیر مجلهٔ «پترولیوم اکونومیست» و ریچارد یانکس مشاور این مجله، اندی بورگن رئیس گروه خدمات مشاوره‌ای بخش نفت و گاز «ارنست اند یونگ»، سان جیانکسین دبیرکل انجمن جهانی انرژی در آژانس بین‌المللی انرژی و ولید النادر رئیس هیئت مدیرهٔ «شل اکویت» در این کنفرانس حضور خواهند داشت.