ولیعهد به منا می رسد… رئیس هیئت حجاج ایرانی از دولت عربستان سعودی تشکر می کند

میلیون ها نفر از حجاج در حال ادای نماز ظهر و عصر در مسجد الخیف در منا – عکس از احمد حشاد

میلیون ها نفر از حجاج در حال ادای نماز ظهر و عصر در مسجد الخیف در منا – عکس از احمد حشاد

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی، امروز در منا خواهد بود و بر راحتی و امنیت حجاج نظارت خواهد داشت تا مناسک حج امسال را با راحتی و آسانی ادا کنند. قرار است وی پیش از غروب امروز برای نظارت مستقیم بر راحتی و حمل و نقل مهمانان خداوند به منا برسد.

شاهزاده محمد بن نایف بن عبد العزیز ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران و وزیر کشور عربستان سعودی، بعد از ظهر روز گذشته به منا رسید تا با پادشاه این کشور بر خدمات ارائه شده به حاجیان خانه خدا و تسهیلاتی که برای آنان در نظر گرفته شده است نظارت کند، تا به راحتی و آسانی و با امنیت و اطمینان مراسم حج را به جا بیاورند.

از سوی دیگر شاهزاده خالد الفیصل امیر منطقه مکه و رئیس کمیته حج، در منا از سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت ایران استقبال کرد.

اوحدی از خدمات ارائه شده از سوی دولت عربستان سعودی به حجاج، و همچنین مراقبت هایی که زائران ایرانی، که تعداد آن ها در حدود ۶۴ هزار نفر است، از آن برخوردار هستند تشکر و قدر دانی کرد. وی از تلاش بخش های مربوطه برای درمان مجروحانی که در اثر سقوط جرثقیل در حرم مکی مجروح شده بودند، کمال تشکر را کرد.

در همین راستا، تمامی کاروان های حجاج تا پیش از ظهر روز گذشته (هشتم ذی حجه) به منا رسیدند، و پس از گذراندن یک شب در آن جا، امروز به عرفات می روند. تعداد حجاجی که امروز در عرفات حضور می یابند بیش از ۲٫۵ میلیون نفر تخمین زده می شوند.