نقش زن در دوران سلمان تقویت شد و می خواهیم نیمی از جامعه مولد باشند

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد عربستان سعودی

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد عربستان سعودی

شاهزاده محمد بن سلمان بن عبد العزیز جانشین ولیعهد عربستان سعودی فاش کرد این کشور در حال برنامه ریزی برای بسته اصلاحاتی جدیدی است که درآمدهای غیر نفتی خود را افزایش دهد و با آغاز سال ۲۰۲۰ لااقل سالیانه ۱۰۰ میلیارد دلار صرفه جویی برای کشور داشته باشد. وی همچنین از رویکرد عربستان سعودی در ایجاد سیستمی برای مقیمان مشابه سیستم «گرین کارت» آمریکا خبر داد که میلیاردها دلار درآمد برای اقتصاد ملی خواهد داشت.

جانشین ولیعهد در بخشی از مصاحبه هفته گذشته خود با آژانس خبری «بلومبرگ»، که روز گذشته چاپ شد توضیح داد اصلاحات سریع دولتی که ریاض در سال گذشته انجام داد توانست کسری بودجه را از ۲۵۰ میلیارد دلار به کمتر از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش دهد. وی افزود کشور به دنبال درآمدهای غیر نفتی به میزان ۲۵ میلیارد دلار در سال جاری است، به طوری که این درآمد غیر نفتی با آغاز سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

از سوی دیگر جانشین ولیعهد با تأکید بر این که عربستان سعودی گام های بسیاری برای توانمند سازی زنان برای شرکت در زندگی اجتماعی اتخاذ کرده است گفت: «در دوران ملک سلمان زنان برای اولین بار توانستند در انتخابات شرکت کنند و در آخرین انتخابات محلی زنان موفق به کسب ۲۰ کرسی شدند. زنان می توانند در هر بخشی کار کنند، می توانند در مدیریت کسب و کار، تجارت و به عنوان یک وکیل، حوزه سیاسی، و تمامی زمینه هایی که تمایل داشته باشد کار کند». وی همچنین افزود: «به شهروندان به طور کلی و زنان به عنوان نیمی از جامعه نگاه می کنیم و امیدواریم نیمی از جامعه مولد باشند».