اقدامات جنایتکارانه شبه نظامیان کودتاچی حوثی مورد حمایت ایران علیه مردم یمن همچنان ادامه دارد و حتی زنان هم از این جنایت ها جان سالم به در نبرده اند.
آسوشیتد پرس در گزارش روز پنجشنبه (۱۷ ژانویه-۲۷ دی) به نقل از فعالان حقوق بشر گفت ده ها تن از زنان بدون محاکمه یا تفهیم اتهام در بازداشتگاه های حوثی ها به سر می بردند. بازداشتیان گاهی مورد شکنجه قرار می گیرند و خانواده هایشان هم تهدید می شوند.
این خبر برای اولین بار هفته پیش توسط سازمان مبارزه با قاچاق انسان در یمن که مقر آن در صنعا است منتشر شد. رییس این سازمان نبیل فاضل از خانواده ها و زنان بازداشتی پیشین در زندان های حوثی ها و منابع دیگر اطلاعاتی در این زمینه کسب کرده است. بنا به این اطلاعات، شبه نظامیان حوثی در چندین ماه گذشته زنان را به اتهام تن فروشی و همکاری با ائتلاف حمایت از حکومت قانونی یمن بازداشت کرده است.
این سازمان به اطلاعاتی از یک وکیل یمنی که نخواست به دلایل امنیتی نامش فاش شود دست یافته است. این وکیل گفت «زنان در چندین ماه گذشته در قهوه خانه ها و پارک ها بازداشت شده اند. خانواده ها به دنبال زنان ناپدیده شده می گردند».
وزارت کشور حوثی ها روز دوشنبه (۱۵ ژانویه – ۲۵ دی) در واکنش به این گزارش مدعی شد که «این خبر شایعه بوده که توسط مزدوران به منظور بدنام کردن دستگاه های امنیتی حوثی ها منتشر می شود». این ارگان وجود بازداشتگاه های مخفی یا بازداشت های خودسرانه و غیر قانونی را رد کرد و گفت که کسانی که چنین گزارش هایی منتشر می گیرند تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.
سازمان مبارزه با قاچاق انسان در یمن افزود که بنا به اطلاعات تازه ای که بدان دست یافته شورشیان حوثی دست به اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه علیه زنان مثل بدرفتاری و شکنجه و آدم ربایی در بازداشتگاه های مخفی می زنند.
گزارش ماه گذشته آسوشیتدپرش گفت چند هزار نفر از شهروندان یمنی در چهار سال گذشته در زندان های شبه نظامیان حوثی مورد شکنجه قرار گرفته اند. جنگ داخلی یمن چهار سال پیش آغاز شد.

این گزارش از موارد بسیاری از شکنجه شدید و ضرب و شتم شدید بر سر و صورت با باتون و چماق و آویزان کردن زندانیان از دست و پای زنجیری و غیره و نیز سوزاندن با اسید خبر داده است.