با تأکید بر بازکردن مسیرها و متوقف کردن بمباران مناطق مسکونی از سوی شبه نظامیان حوثی

قاهره: علی ربیع

امین احمد محمود استاندار تعز، از مارتن گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن خواست تا با اعمال فشار برای عقب‌نشینی شبه نظامیان حوثی از محاصره تعز، به درد و رنج مردم این استان پایان دهد.
به گزارش الشرق الاوسط، وی همچنین از هیئت مذاکره کننده اعزامی به سوئد نیز خواست «پرونده تعز» را در اولویت گفتگوها و مذاکرات خود قرار دهند.
محمود در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفت: «ساکنان تعز تمام سختی‌ها در طول چهار سال جنگ، کشتار و نابودی را تحمل کردند، اما جامعه بین‌المللی یا سازمان ملل متحد آنها را بدون هیچ گونه پاسخی رها کرده‌است».
وی با اشاره به ضرورت پایان دادن محاصره تعز تأکید کرد: «شبه نظامیان حوثی اگر خواهان برقراری صلح باشند، این یک محکی جدی و واقعی برای سنجش آنها در گفتگوها و مذاکرات سوئد است».
استاندار تعز افزود: «مسئولان این استان بسیار امیدوار هستند که صلح برای مردم و اهالی تعز برقرار شود با وجود اینکه رفتار شبه نظامیان حوثی تمام امیدهای آنان را از بین برده‌است».
وی اظهار کرد: «باید رهبران شبه نظامیان حوثی درک کرده باشند که در طول این چهار سال جنگ، کشتار و نابودی سازمان‌یافته، دیگر محال است یمنی‌ها، پروژه فرقه‌ای آنان برای موروثی کردن حکومت در یمن را قبول کنند».
یادآور می‌شود که هیئت حوثی‌ها در مذاکرات سوئد، در پرونده تعز همچنان مشکل تراشی می‌کند تا از به توافق رسیدن بر سر عقب‌نشینی آنها از تعز و پایان دادن به محاصره این استان، مانع شود.
استاندار تعز همچنین از تمام احزاب و گروه‌های ملی در این استان خواست؛ منافع شخصی خود را کنار بگذارند و تاکید کرد: «ما اکنون در یک مرحله حساس و تعیین‌کننده‌ای قرار گرفتیم که باید منافع ملی را بر منافع شخصی و حزبی ترجیح دهیم».