جده: طارق الرشید

هیئت ورزش سعودی سفری زمینی برای گروه‌های ایتالیایی از جمله اصحاب رسانه تدارک دیده بود تا شبی به یاد ماندنی میان پرندگان شکاری و شترها و نواختن ساز عود بگذرانند و از چرخیدن میان تپه‌های رملی لذت ببرند پیش از آنکه سفرشان را به پایان برسانند.
همچنین با بازدیدهای متعدد و تماشای شهر تاریخی جده و پوشیدن کوفیه سعودی با فرهنگ این کشور آشنا شدند و همه این لحظه‌ها را با دوربین‌های خود ثبت کردند.
یکی از روزنامه‌نگاران ایتالیایی گفت: «این اولین بار است که به کشور پادشاهی عربی سعودی سفرمی‌کنم. خیلی کنجکاو بودم که اینجا را ببینم. کشور فوق‌العاده‌ای است و این برای من تجربه پرهیجانی بود». یکی دیگر از خبرنگاران گفت: «من از بودن در اینجا لذت می‌برم. با اینکه اینجا هوا گرم است و حالا در ایتالیا هوا خیلی سرد، اما این تجربه خیلی عالی بود و شهر جده زیبا و متفاوت است».
سعودی‌ها با ایجاد دهکده ایتالیایی در محوطه «نگین درخشان» هنرنمایی کردند. در این دهکده فرهنگ رم، میلان، پلونیا، ناپل و دیگرشهرهای ایتالیایی با فضاهای ورزشی به نمایش درآمده بود. فضاها و سازه‌ها به سبک ایتالیایی طراحی شده بود و نمایش و رقص محلی ایتالیایی اجرا شد و رستوران‌هایی ویژه تهیه پیتزای مارگریتا که شهر ناپولی به آن شهره است تدارک دیده شده بود.
در طرف مقابل دهکده‌ای سعودی علم شده بود که بسیاری از تماشاگران از کشورهای متخلف عربی و اروپایی از آن بازدید کردند و از دیدن برنامه‌های آشنایی با میراث محلی سعودی لذت بردند. رقص حجازی و نواختن با ساز محلی «السمسمیه» و ترانه‌های خوش‌آمد گویی به میهمانان و عرضه خوراکی‌های محلی مانند المعصوب، الکبسه و التقاطیع از جمله برنامه‌های دهکده سعودی بود. همچنین از بازدیدکنندگان با قهوه عربی پذیرایی می‌شد.