۳۰۰ جوان در سازمان‌دهی این برنامه بزرگ شرکت کردند

جده: محمد باسنید

تماشاگران سعودی و گروه زیادی از عاشقان فوتبال در سراسر جهان شامگاه چهارشنبه، لحظه‌هایی زیبا با رنگ و بویی ایتالیایی در ورزشگاه نگین درخشان در شهر ورزشی ملک عبدالله در جده گذراندند و از فضا و محیط لذت بردند و به تماشای مسابقه سوپر لیگ ایتالیایی میان ای سی میلان و یوونتوس نشستند. درهای ورزشگاه شهر ورزشی ملک عبدالله از ساعت شانزده به روی تماشاگران باز شد. اطراف دروازه‌های ورزشگاه شاهد تجمع گروه زیادی از علاقمندان به فوتبال بود که می‌خواستند خیلی زود وارد ورزشگاه بشوند و از تماشای برنامه‌ها و حال و هوای پیش از مسابقه لذت ببرند.
همه راه‌های منتهی به ورزشگاه نگین درخشان با تصاویر بازیکنان و نشانه‌های دو تیم میلان و یوونتوس تزیین شده بود.
دهکده ایتالیایی که در محیط اطراف ورزشگاه در جده دقیقاً جلوی دروازه شماره ۶ راه‌اندازی شده بود، نگاه تماشاگران را به جلب کرد. دروازه‌ها خیلی زود برای استقبال از علاقمندان باز شد. در این دهکده برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده بود از جمله، نمایش مهارت‌ها و هنرهای فوتبال در کنار برنامه‌های متنوع رفاهی. چشم‌گیرترین آنها نمایش‌های گروه پرادای جهانی و گروه چرخ آلمانی و بازی آتش و نور، سیرک، راهروی هنری و میک آپ و عکس‌برداری بود.
در این دهکده همچنین برنامه‌های موسیقی ایتالیایی و فرهنگی سعودی، بازی‌های محلی و ورزش‌های متنوع دیگر اجرا شد. بخشی از فضا هم به رستوران‌ها اختصاص یافته بود. هدف از راه اندازی دهکده ایتالیایی غنا بخشیدن به مسابقه سوپر جام ایتالیا با اجرای برنامه‌های ورزشی، رفاهی و فرهنگی متنوع بود.
هیئت ورزش کشور سعودی همه امکاناتش را برای اجرای شایسته و نقش زدن تصویر مناسب و جهانی «سوپرجام» ایتالیایی که دیروز ورزشگاه «نگین درخشان» دراستان جده میزبانش بود، بسیج کرد. مقامات مسئول حدود ۳۰۰ نفر از جوانان را برای سازماندهی و اجرا این رویداد بزرگ به کار گرفتند که عشاقان فوتبال جهانی و مخصوصاً ایتالیایی از آن لذت بردند.