نشست نمایندگان دولت قانونی یمن و گروه شبه نظامی حوثی تحت حمایت ایران روز پنجشنبه (۱۷ ژانویه -۲۷ دی) آغاز شد. این جلسه به ریاست معین شریم فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای بررسی موضوع اجرای توافق تبادل اسرای جنگی و بازداشت شدگان و ربوده شدگان و ناپدیدشدگان سیاسی تشکیل شده است.
موضوع ساز و کارهای اجرای این توافق و مغالطه حوثی های مورد حمایت ایران و اصرار این گروه برای عدم اجرای توافق نشست سوئد در جلسه روز پنجشنبه مورد بررسی قرار می گیرد.
هادی هیج رییس کمیته تبادل اسرا و بازداشت شدگان در دولت قانونی یمن دیدار روز چهارشنبه (۱۶ ژانویه-۲۶ دی) با معاون فرستاده سازمان ملل در امور یمن را «سازنده» ارزیابی کرد و افزود «ما دیدگاه خود را درباره تبادل نظر و وضع برنامه زمانی دوباره برای اجرای توافق اعلام کردیم».

خبرگزاری سعودی روز پنجشنبه گفت «نمایندگان سازمان ملل شامگاه چهارشنبه در دو نشست جداگانه در امان با نمایندگان دولت قانونی یمن و شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران درباره مفاد توافق تبادل اسرا و بازداشت شدگان گفتگو کردند. نمایندگانی از کمیته بین المللی هلال احمر نیز در نشست شرکت کردند».
خبرگزاری سعودی به نقل از محمود شحره وابسته رسانه ای سفارت یمن در اردن گفت «فهرست نام اسرا و بازداشت شدگان توسط گروه شبه نظامی حوثی مورد حمایت ایران از سوی هادی هیج رییس کمیته تبادل اسرا و بازداشت شدگان در دولت قانونی یمن و ماجد فضایل عضو کمیته به نمایندگان سازمان ملل تحویل داده شد».

او افزود «نشست دیگری هم شامگاه پنچشنبه با حضور فرستاده سازمان ملل در امور یمن و نمایندگان کمیته بین المللی هلال احمر و نمایندگان دولت قانونی یمن و شبه نظامیان حوثی تحت حمایت ایران برای بررسی مسائل حل نشده درباره فهرست نام اسیران و بازداشت شدگان دو طرف برگزار می شود».
شحره خاطر نشان کرد «نمایندگان گروه شبه نظامی حوثی تحت حمایت ایران در نشست با نمایندگان سازمان ملل فهرست نام اسیران این گروه در نزد حکومت یمن را تحویل دادند».
گروه های شرکت کننده در نشست سوئد در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) طی جلسه های گفتگوی ۸ روزه به پیشرفت ملموسی و توافق دست یابند. این مذاکرت زیر نظر سازمان ملل برگزار شد.
بنا به این توافق، آتش بس در روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) در شهر حدیده در سواحل دریای سرخ در غرب یمن برقرار شد. این توافق بر لزوم خروج پیکارجویان از منطقه و ورود هیات نظارت سازمان ملل و نیز تبادل اسرای جنگی تاکید کرده است.