بازگشت پس از ۱۸ سال غیبت از کنسرت‌ها

مدیریت خانه اوپرای مصر اطلاعات بیشتری از بیست و هفتمین جشنواره موسیقی عربی ارائه کرد. این جشنواره از اول تا دوازدهم نوامبر آینده برگزار می‌شود. جیهان مرسی مدیر جشنواره موسیقی عربی خبر از شرکت خواننده لبنانی ماجده الرومی در مراسم اختتامیه داد. حضوری که برخی منتقدان و علاقه‌مندان به موسیقی درمصر ازآن به «شگفتی مسرت بخش» برای مردم مصر تعبیرکردند. مرسی تأکید کرد« ماجده هیچ شرطی برای شرکت در برنامه نگذاشت بلکه برای گذشتن از بسیاری مشکلات تلاش کرد تا به طور قطعی در جشنواره حضور یابد، حضوری بعد از ۱۸ سال غیبت از جشنواره. ماجده فقط یک شرط گذاشت آن هم برنامه در سالن بزرگ خانه اپرای مصر برگزار شود».
مدیر جشنواره در یک نشست مطبوعاتی که دیروز در خانه اپرا برگزار شد، توضیح داد« بازگشت ماجده الرومی به جشنواره موسیقی عربی سه سال تمام تأخیرداشت. سال ۲۰۱۶ با او وارد گفت‌وگو شدیم و خیلی زود موافقت کرد. وقتی شنید حامیان مالی عقب نشینی کردند از بخش بزرگی از دستمزدش کوتاه آمد اما خانه اوپرا در آن وقت نتوانست هزینه‌های گروه موسیقی را تأمین کند». مرسی ادامه داد:« گفت‌وگوها سال گذشته ادامه یافت اما با درگذشت مادر ماجده کار ناتمام ماند و امسال به سرعت موافقت کرد و هیچ شرطی نگذاشت بلکه در هموارکردن مسیرکمک کرد و تنها یک شرط درمیان نهاد و آن اینکه اجرا در سالن بزرگ خانه اوپرای مصرباشد».
در همین راستا جشنواره یاد ستاره درگذشته شادیه، آهنگساز میشل المصری، نوازنده درگذشته ویلون سعد محمد حسن، آهنگساز حلمی امین، آهنگساز صلاح عرام، هنرمند سمیر الاسکندرانی، خواننده لطیفه، نوازنده ایقاع سعید الارتیست و چند تن دیگر را گرامی می‌دارد.
همیچنین گروه بزرگی از هنرمندان عرب و مصری در این جشن موسیقی شرکت می‌کنند و شب‌هایی به اجرای برنامه خواهند پرداخت. از جمله این هنرمندان می‌توان به محمد الحلو، محمد ثروت، هانی شاکر، سوما، نادیه مصطفی، صابر الرباعی، وائل جسار، نوال الکویتی و رامی عیاش… اشاره کرد.
مرسی درباره علت غیبت هنرمند لبنانی مروان خوری گفت:« علت غیبت مروان حضور تعداد زیاد هنرمندان لبنانی در جشنواره است از جمله وائل جسار، رامی عیاش و ماجده الرومی».