علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت ایران - عکس از تسنیم

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت ایران – عکس از تسنیم

روزنامه اعتماد چاپ ایران در مطلبی درباره وضعیت طرح استیضاح علی جنتی وزیر ارشاد دولت حسن روحانی نوشته است که با گذشت حدود ۱۰ روز از زمان ارائه این طرح، تنها حدود ۲۰ نماینده مجلس ایران آنرا امضا کرده اند.

در این مطلب آمده است که اگر چه اقلیت تندروی مجلس از به سرانجام رساندن استیضاح وزیر پیشنهادی علوم احساس رضایت می کنند، اما ظاهرا این‌بار آنقدرها با یکدیگر متحد نیستند.

نویسنده مقاله نوشته است که حمید رسایی به عنوان مطرح‌کننده استیضاح علی جنتی، نتوانسته است با وجود ملاقات های رو در رو با نمایندگان مختلف، تعداد قابل توجهی امضا برای این طرح جمع آوری کند.

به گزارش ایلنا، علی محمد بزرگواری درباره طرح استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این طرح از سوی آقای حمید رسایی تنظیم شده است که هنوز در مرحله جمع‌آوری امضا قرار دارد.

این عضو کمیسیون کشاورزی در پاسخ به این سوال که این طرح با موافقت چند نماینده در مجلس شورای اسلامی همراه است؟ اعلام کرد: هنوز تعداد نمایندگان دقیق مشخص نیست ولی فکر نمی‌کنم که تعداد زیادی از نمایندگان آن را امضا کرده باشند.

حمید رسایی نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران هفته پیش گفته بود که طرح استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این کشور روز سه شنبه به هیئت رئیسه مجلس ارائه می شود.

آقای رسایی در گفتگویی با سینماپرس گفته است: این استیضاح در هشت بند تهیه شده و درباره جزئیات آن اطلاع رسانی می‌شود.

آقای رسایی همچنین یکشنبه پیش در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت، وزیر ارشاد تاکنون چند بار با ادبیات توهین آمیزی اعلام کرده که اگر ۱۰ کارت زرد هم از مجلس بگیرد برایش مهم نیست.

وی دلیل ارائه این طرح را اصرار آقای جنتی بر سیاست‌های غلطی دانست که «موجب اعتراض و نگرانی متدینین و دلسوزان و علما شده است.»

آقای رسایی گفت: «بیش از این نمی‌توان مماشات کرد و بر همین اساس طرح استیضاح وی را تحویل هیأت رئیسه مجلس می‌کنیم.»

رسایی همچنین گفت: ظاهرا علی رغم گلایه‌های چند باره مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و نمایندگان خبرگان از عملکرد وزیر ارشاد، آقای جنتی درباره تذکرات این بزرگان هم همین نظر را دارد و خیلی این دغدغه ها برایش مهم نیست بنابراین چاره ای جز اقدام قانونی استیضاح که یک مطالبه عمومی است، نمی‌ماند.

شهریورماه گذشته هم عابد فتاحی نماینده ارومیه و عضو فراکسیون رهروان در مجلس ایران با بیان اینکه با توجه به عملکرد فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ممکن است جنتی هم به سرنوشت فرجی‌دانا دچار شود.