این طرح با هدف مقابله با فساد و تجاوز به قلمرو کشور اجرا می‌شود
قاهره: ولید عبدالرحمن
یک منبع آگاه مصری گفت: طرح «صدایت شنیده می‌شود»، یک ابتکار عمل دولتی است که به منظور مشارکت شهروندان مصری در امور عمومی و ایجاد کانال‌های ارتباط با مردم و اقدام سریع برای حل مشکلات و رسیدگی به شکایت‌های آنان اجرا می‌شود.
به گزارش الشرق الاوسط، این منبع در ادامه افزود: «این طرح همچنین به منظور مبارزه با شایعاتی است که هر از چند گاهی در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود».
 مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر مصر روز گذشته ضمن اعلام موافقت خود با طرح مذکور گفت: «این طرح که از سوی وزارت رشد و توسعه کشور حمایت می‌شود، به منظور اجرای رویکرد دولت برای ایجاد یک پل ارتباطی با شهروندان و دستورات رئیس جمهور در خصوص گوش فرا دادن به خواسته‌های شهروندان و پاسخگویی به آنها در جهت ارتقای خدمات ارائه شده در بخش‌های مختلف انجام می‌شود».
وی در ادامه افزود: «این طرح همگام با استراتژی مصر برای دستیابی به توسعه پایدار (چشم‌انداز ۲۰۳۰ مصر) مطابق با برنامه دولت برای اصلاح اقتصادی و اجتماعی است».
عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر پیش از این بارها در خصوص انتشار شایعاتی از سوی گروه «اخوان مسلمین» در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها هشدار داده و گفته بود: «این شایعات که به منظور نشر ناامیدی در بین شهروندان منتشر می‌شود، خطری واقعی برای تخریب کشور به شمار می‌رود». دولت مصر اخوان المسلمین را یک سازمان تروریستی تلقی می‌کند.
محمود شعراوی، وزیر رشد و توسعه گفت: «طرح «صدایت شنیده می‌شود» در راستای اجرای استراتژی وزارت رشد و توسعه در خصوص حمایت از چارچوب قانونی و نهادی دولت می‌باشد، چرا که شکایات و پیشنهادات شهروندان مهمترین منبع برای برنامه ریزی در جهت توسعه و ارتقای ارائه خدمات به شهروندان و برآورده کردن اهداف توسعه جامعه است».
این طرح شامل دو محور است: محور اول با عنوان «اداره داخلی پاسخگو» که از طریق آن سکویی برای ارتباط با شهروندان و دریافت شکایات آنان از طریق واتساپ، پیامک و ایمیل ایجاد می‌شود.
محور دوم با عنوان «اداره داخلی برای شهروندان» است که بنا به گفته وزیر رشد و توسعه در راستای پاسخگویی که پرسش‌ها و پیشنهادان شهروندان است.