انفجارهای زنجیره ای بغداد را لرزاند

انفجارهای زنجیره ای بغداد را لرزاند

انفجار ۱۳ خودرو بمب‌گذاری شده در مناطق مسکونی مختلف در سطح شهر بغداد به کشته و زخمی شدن قریب به ۱۵۰ نفر انجامید.

مقامات عراقی امروز دوشنبه خبر دادند انفجارهای زنجیره ای در مناطق عمدتا شیعه نشین بغداد، پایتخت عراق رخ دادند و به کشته شدن ۴۷ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ انجامید.

اولین انفجار در شهرک صدر در شرق بغداد رخ داد. صبح امروز خودروی پارک شده ای در بازار تره بار محلی منفجر شد و موجب کشته شدن چندین تن از جمله دو سرباز شد.

به دنبال این انفجار بغداد شاهد کشته و زخمی شدن شماری دیگر در اثر انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در مناطق بغداد الجدیده و البلدیات در شرق بغداد بود.

این انفجارها در منطقه های شیعه نشین مختلف در سطح شهر بغداد از جمله کاظمیه، سبع البور، بغداد الجدیده، الشعله، الشعب و أور رخ دادند.

شدید ترین این حملات در منطقه الشعله واقع در شمال غرب بغداد روی داده است که دو انفجار هم زمان در بازار الساحه یازده نفر کشته و ۴۳ تن زخمی به جا گذاشت.

نیروهای امنیتی به منطقه های حادثه زده اعزام شدند و خیابان های محل انفجارها را بستند. نیروهای امنیتی با کمک گرفتن از سگ‌های بمب یاب به دنبال بمب های منفجر نشده هستند تا از انفجارهای احتمالی جلوگیری کنند.

در کاظمیه نیز ۵ نفر کشته و ۲۳ تن زخمی شدند و سبع البور نیز شاهد انفجار دیگری بود که بر اثر آن ۴ نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند، در حالی که دو تن در بغداد الجدیده کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

در منطقه های سنی نشین الغزالیه و الجامعه چهار تن نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیتن این انفجارها را به عهده نگرفته است.

روز گذشته نیز دو انفجار خونین مناطق شمالی و جنوبی عراق را لرزاند که در پی آن دست کم ۴۰ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.