سازمان ملل به «الشرق الأوسط»: ممنوعیت نظامی قاچاق به یمن را دنبال می کنیم

خالد الیمانی نماینده یمن در سازمان ملل متحد

خالد الیمانی نماینده یمن در سازمان ملل متحد

منابع آگاه یمنی برای «الشرق الأوسط» فاش کردند، اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل در یمن طی جلسات خود با هیئت های دولتی و کودتاگران در کویت، تلاش های جدیدی را به منظور دستیابی به توافق صلح ارائه کرد. منابع اشاره کردند این تلاش ها همانند «نقشه راه» جدیدی در مذاکرات صلح می باشد که احتمالاً به توافقی مکتوب منتهی خواهد شد.

این منابع ذکر کردند که طرح جدید بر فعال سازی آتش بس و کمیته های برقراری ارتباط و آرامش، تسلیم اسلحه و کامل کردن عقب نشینی از منطقه «أ» طی مدت زمان معین، فعال سازی کمیته اسرا و زندانیان به منظور آزادی تمامی آن ها، گشودن گذرگاه های امن برای اجازه دادن به انتقال دارو و مواد غذایی و کالاهای ضروری، تسهیل انتقال مجروحان و بیماران و آوارگان، وتشویق ورود کشتی های حامل مواد ضروری مورد نیاز شهروندان برای کاهش رنج آنان، تمرکز دارد.

در همین راستا، خالد الیمانی نماینده یمن در سازمان ملل متحد در گفت و گو با «الشرق الأوسط» گفت: «مذاکرات کویت مهم ترین ایستگاه برای انتقال پیام صلح آمیز ائتلاف عربی نسبت به حل و فصل وضعیت در یمن می باشد». الیمانی پیش بینی کرد پایان کودتا در یمن سال جاری باشد، اما مشخص نکرد این امر از طریق روند سیاسی صورت خواهد گرفت یا نظامی.

از سوی دیگر، رضوان نویصر معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مشاور ارشد کمک های بشر دوستانه در گفت و گو با «الشرق الأوسط» گفت: «محموله هایی را که از طریق کشتی هایی که در بنادر تحت کنترل شورشیان در یمن به ویژه بندر حدیده منتقل می شوند به طور کامل بررسی می کنیم».