کشف یک هسته تروریستی در جده

جده – اسما الغابری  ریاض- عبد الله آل هیضه

وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه (۲۱ ژانویه) از کشف یک هسته تروریستی طی دو عملیات امنیتی همزمان در جده خبر داد. یک مقر ساخت کمربندهای انفجاری و یک محل پنهان شدن  اعضای این هسته تروریستی در شرق جده قرار دارد. شهر جده بر کرانه دریای سرخ واقع شده است.

ماموران در جریان این عملیات، موفق به کشف یک کارخانه ساخت کمربندهای انفجاری و مواد منفجره در استراحتگاهی در محله حرازات  شدند. به دنبال تیراندازی به سوی ماموران امنیتی، دو نفر بمب همراه خود را منفجر کردند. در عملیات دیگر ماموران امنیتی، یک نفر به نام حسام الجهنی و یک خانم پاکستانی به نام فاطمه بالوشی در خانه ای در محله النسیم بازداشت شدند.

سرلشکر منصور الترکی سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی گفت “هنگامی که دو نفر از افراد محاصره شده متوجه شدند که نمی توانند از دست نیروهای امنیتی رها شوند خودشان را منفجر کردند. این دو نفر در ابتدا شروع به تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی کرده و سپس خود را تسلیم کردند. نیروهای امنیتی محل حادثه را محاصره کردند. هیچ شهروند یا ماموری در جریان این دو عملیات آسیب ندیده است.

بنا بر اطلاعیه وزارت کشور ، زن پاکستانی تبار که طبق گفته شخص دستگیر شده (الجهنی) همسر وی است بازداشت شد. ماموران از کشف یک قبضه مسلسل و دستگاه موبایل در خانه الجهنی خبر دادند. بر اساس اطلاعیه منتشر شده، عملیات انگشت برداری و جستجوی مدرک و دلیل از این دو محل و بازجویی از دستگیر شدگان هنوز تمام نشده است