مرگ و اسارت دو تن از رهبران حوثی به دست ارتش ملی یمن

ارتش ملی یمن از بازپس‌گیری مناطق جدید تحت سلطه شبه نظامیان حوثی در تعز خبر داد.
به گزارش الشرق الأوسط، این اتفاق همزمان با پیشروی ارتش ملی یمن در جنوب الحدیده صورت گرفت که منجر به کشته شدن یکی از رهبران اصلی این گروهک و اسارت یک رهبر دیگر شد.
لشکر عمالقه یمن وابسته به ارتش ملی یمن در بیانه‌ای گفت نیروهای آن مناطق و پایگاه‌هایی که تحت سلطه شبه نظامیان حوثی در منطقه البرح واقع در غرب شهر تعز بودند را از وجود این شبه نظامیان پاکسازی کردند.
در این بیانیه همچنین آمده است تعداد زیادی از این شبه نظامیان طی حملاتی مرگبار کشته شدند.
آنها همچنین با تاکید بر اینکه دیگر مناطق تحت سلطه حوثی‌ها در غرب مدیریه در جنوب شهر الحدیده را پاکسازی خواهند کرد، گفتند: لشکر عمالقه در حال تعقیب و سرکوب حوثی‌ها در غرب مدیریه التحیتا است و توانسته برخی از پایگاه‌ها و مزارع را تحت تصرف خود در آورد که شامل ایستگاه گاز و مسیر السویق است.
در این بیانه همچنین عنوان شده است مقداری از مهمات حوثی‌ها به غنیمت گرفته شده و دوربین‌ها و کتاب‌های عقیدتی فرقه‌ای پیدا شده است که حوثی‌ها از آنها برای ترسیخ اندیشه ایرانی در میان یمنی‌ها استفاده می‌کردند.
مرکز رسانه‌ای جبهه حیفان نیز اعلام کرد اسماعیل الصغیر رهبر حوثی که برادر جلال الصغیر رئیس ستاد (تیپ ۱۹) شبه نظامیان است بعد از اینکه مورد حمله قرار گرفتند خود را به فرماندهی جبهه حیفان تسلیم کرد.
در این میان، پایگاه الکترونیکی ارتش ملی «سپتامبر.نت» نیز از کشته شدن یکی از رهبران برجسته حوثی و همراهانش در حملات جبهه مران واقع در غرب استان صعده خبر داد.
این پایگاه به نقل از یک منبع محلی تاکید کرد این رهبر حوثی که ابومالک نام دارد به همراه ۹ نفر دیگر در کنار آرامگاه حسین الحوثی در منطقه مران کشته شدند.
این اتفافات با کشته شدن ده‌ها حوثی توسط ارتش ملی یمن همزمان شد که طی حملات آنها به المدیریه صورت گرفت.
این پایگاه همچنین اعلام کرده است که نیروهای آن مین‌های دریایی در دریای سرخ و سواحل شهر میدی پیدا کردند که شبه نظامیان حوثی آنها را کار گذاشته بودند.
آنها تاکید کردند که نیروهای دریایی‌شان برای حفظ امنیت سواحل و جزیره‌های دریای سرخ گشت‌های مستمر و عملیات اکتشافی خواهند داشت.