یمنی ها در حال حمل یک شهروند که طی درگیری ها بین مقاومت حامی مشروعیت و شورشیان حوثی در تعز زخمی شد – عکس از خبرگزاری فرانسه

یمنی ها در حال حمل یک شهروند که طی درگیری ها بین مقاومت حامی مشروعیت و شورشیان حوثی در تعز زخمی شد – عکس از خبرگزاری فرانسه

منابع نظامی تاکید کردند که مبارزان ارتش ملی ومقاومت مردمی در شهرستان تعز، سومین شهر بزرگ یمن، دستاوردهای میدانی قابل توجهی به دست آوردند؛ و پس از درگیری های سنگین با شورشیان در محله های کلابه والدعوه وخیابان الاربعین، نزدیک است که کنترل کاخ ریاست جمهوری و دفتر مرکزی نیروهای ویژه و سازمان امنیت مرکزی سابق را به دست گیرند.

نیروهای ارتش ومقاومت مردمی توانستند کنترل تعدادی از قله های کوهستانی در جاده منتهی به جنوب تعز را به دست بگیرند.

پیشرفت مقاومت همزمان با تشدید حملات ائتلاف عربی، به رهبری عربستان سعودی، بر تجمعات و مواضع شبه نظامیان کودتاگر صورت می گیرد. منابع نظامی گفتند که درگیری های روزگذشته دست کم ۲۱ کشته از حوثی ها و ۱۵ کشته از ارتش و مقاومت بر جای گذاشت.

در مقابل، شبه نظامیان شورشی بعد از تلفات وارد شده به آنها به تشدید گلوله باران بی رویه در مناطق مسکونی به ویژه در منطقه الروضه وحوض الاشراف پرداختند.

از سوی دیگر، روزگذشته سازمان « پزشکان بدون مرز» شورشیان حوثی را متهم کرد که یک محموله تجهیزات پزشکی را در دروازه های تعز توقیف کردند، این سازمان افزود: «اگر چه در چند هفته گذشته مذاکرات فشرده ای با مقامات (جنبش) انصار الله حوثی صورت گرفت، اما روزگذشته شورشیان دوباره دو کامیون پر از تجهیزات پزشکی که به دو بیمارستان در تعز ارسال می شد را توقیف کردند».