ریاض: فهد العیسی

کمیته انتخابات فدراسیون فوتبال سعودی اعلام کرد «قصی الفواز» تنها کاندیدای نهایی ریاست فدراسیون این کشور است.
به گزارش الشرق الاوسط، همچنین براساس این فهرست برای اولین بار در تاریخ فدراسیون‌ سعودی خانم‌ها اضواء العریفی و رهام العنیزان عضو هیئت مدیره فدراسیون خواهند بود.
الفواز در اقدامی دیگر برای اولین بار از یک عضو خارجی یعنی راجر دریبر انگلیسی در فهرست ۱۰ نفره خود استفاده کرده است.
وی «لؤی السبیعی» دبیرکل کنونی فدراسیون را به عنوان معاون خود انتخاب کرد. السبیعی در حال حاضر عضو کمیته مسابقات AFC و تعدادی از کمیته‌های وابسته اداره کل ورزش سعودی نیز هست.
اسامی دیگری مانند ترکی العواد بازیکن سابق فوتبال سعودی، ترکی الحقیل، خالد الثبیتی و علی الشعیلان نیز به چشم می‌خورد.
علاوه بر این افراد وی از عمر باشخوین، مربی تیم ملی که در حال حاضر در کادر اداری تیم ملی سعودی مشغول است، نیز بهره برده است.
علی‌رغم برنامه زمانبندی انتخابات فدراسیون فوتبال که مدت زمان مشخصی را برای تبلیغات انتخاباتی تعیین کرده، اما وجود فقط یک کاندیدا یعنی «قصی الفواز» موفقیت وی در ریاست فدراسیون را قطعی می‌کند. به همین دلیل تشکیل کمپین‌های انتخاباتی از سوی الفواز امری غیرضروری به نظر می‌رسد.
اضواء العریفی که به عنوان عضو هیئت مدیره در فدراسیون فوتبال حضور خواهد داشت، چهره‌ای جدید برای فوتبال سعودی به شمار نمی‌رود، چرا که به دلیل حضور در کمیته مسئولیت اجتماعی فدراسیون از فوریه سال گذشته تاکنون و فعالیت در فدراسیون ورزش‌های اجتماعی سعودی، تجارب فراوانی در این زمینه کسب کرده است.
العریفی در تأسیس باشگاه بانوان الیمامه که جزو اولین باشگاه‌های بانوان سعودی به شمار می‌رود نیز مشارکت داشته است.
راجر دریبر تجارب گسترده‌ای در زمینه مدیریت و مدیریت اجرایی در فدراسیون انگلیس و همچنین انجمن‌ها، کمیته‌ها و سازمان‌های ورزشی این کشور داشته است.
وی همچنین در کمیته المپیک ۲۰۱۲ و پروژه بازسازی استادیوم ویمبلی در سال ۲۰۰۳ نیز حضور داشته است.