انفجار در پکن- عکس از خبرگزاری فرانسه

انفجار در پکن- عکس از خبرگزاری فرانسه

با توجه به سانسور خبری، اطلاعات به دست آمده از حادثه انفجار در میدان بزرگ «تیان آن من» نشان می دهد که این انفجار دست کم ۵ کشته و ۳۷ زخمی به جای گذاشته است.

روز گذشته (دوشنبه ۲۸ اکتبر) خودروی جیچی در میدان مهم «تیان آن من» پکن به میان جمعیت راند و پس از برخود با نرده ها، آتش گرفت. این حادثه در مقابل «شهر ممنوعه»، در منطقه ای توریستی و در فاصله کمی از برخی از نهادهای دولتی چین رخ داد. گفته می شود مجروحان این حادثه تعدادی از گردشگران خارجی و نیروهای پلیس چین هستند.

میدان «تیان آن من» پکن یکی از میادین نمادین پایتخت چین محسوب می شود.

گردشگران خارجی و ماموران زخمی پلیس به بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه انتقال داده شدند. هنوز معلوم نیست گردشگران متعلق به کدام کشور هستند و تاکنون هیچ‌گونه توضیحی درباره وضعیت مجروحان داده نشده است.

ماموران و پلیس های امنیتی چین، بلافاصله شعله های حریق را خاموش کردند و محل حادثه را با پرده هایی پوشاندند. تاکنون هیچ توضیح رسمی در مورد وقوع این حادثه داده نشده است. همچنین رسانه های چین گزارش و جزییات چندانی از این حادثه را منتشر نکرده اند و همچنین عکس ها و کامنت هایی که درباره این اتفاق در شبکه های اجتماعی چین منتشر شده، سانسور و حذف شده اند.

تنها گزارشی که می توان در رسانه های چین یافت، این است که پلیس این کشور در جستجوی دو مظنون اهل «سین کیانگ» است.

بنا به گزارش بی بی سی، پلیس اطلاعیه خود را به همراه نام و عکس دو مظنون منتشر کرده و از هتل ها خواسته است تا سوابق مشتریان و مهمان های خود را بررسی کنند.

گفته می شود پلاک خودرویی که عامل این انفجار بوده، مربوط به منطقه خودمختار و مسلمان نشین «سین کیانگ» است.

پوشاندن محل وقوع حادثه انفجار با پرده- عکس از خبرگزاری فرانسه

پوشاندن محل وقوع حادثه انفجار با پرده- عکس از خبرگزاری فرانسه

انفجار در پکن- عکس از رویترز

انفجار در پکن- عکس از رویترز

انفجار در مقابل شهر ممنوعه - عکس از رویترز

انفجار در مقابل شهر ممنوعه – عکس از رویترز