کودتاگران یمن یک کارخانه آب در سعودی را هدف قرار می دهند

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی در حال گفتگو با شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد این کشور پس از بازگشت به جده – عکس از بندر الجلعود

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی در حال گفتگو با شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد این کشور پس از بازگشت به جده – عکس از بندر الجلعود

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی دستور داد به علت فداکاری های شرکت کنندگان واقعی در صف جلوی عملیات «طوفان قاطعیت» و «بازگرداندن امید» در یمن، از جمله افراد وابسته به وزارت کشور، دفاع، و گارد ملی، حقوق یک ماه به عنوان پاداش داده شود.

ملک سلمان بن عبد العزیز روز گذشته پس از به پایان رساندن مرخصی خود از شهر طنجه در مراکش به جده بازگشت.

از سوی دیگر، شبه نظامیان کودتاگر در یمن یک کارخانه آب در شهر نجران (در جنوب عربستان سعودی) را با خمپاره هدف قرار دادند، که به گفته وزارت دفاع مدنی بر اثر آن ۶ تن از کارگران کارخانه زخمی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.

عبد الخالق بشر، عضو هیئت مدیره بازسازی استان صعده به «الشرق الأوسط» گفت: «حوثی ها کودکانی را که به زور به سربازی گرفته اند در منازل شخصیت های اجتماعی و مساجد قرار می دهند تا اگر این اماکن توسط ائتلاف بمباران شوند آن ها عکس کودکان را به بهانه مظلومیت و کشتن بی گناهان منتشر کنند». وی افزود: «شبه نظامیان این اماکن را به عنوان مراکز آموزشی و مخازن مهمات، و سکوهایی برای پرتاب موشک به خاک عربستان سعودی به کار می برند، و معمولاً پاسخ منابعی که از آن ها آتش گشوده می شود داده می شود، و نیروهای ائتلاف همان موقع هشدار داده بودند به مناطقی که از آن ها آتش گشوده شود فوراً پاسخ داده خواهد شد».

اما در زمینه میدانی، ارتش یمن و «نیروهای کمربند امنیتی» با کمک ائتلاف، استان ابین را آزاد کردند و نیروها روز گذشته شهرهای زنجبار  (پایتخت اداری) و جعار (بزرگ ترین شهر این استان) را از عناصر سازمان تروریستی القاعده به طور کامل پاکسازی کردند.