وزارت فرهنگ سعودی در حال آماده سازی برای راه اندازی نسخه به‌روز شده از نمایشگاه معروف «پادشاهی سعودی از دیروز تا امروز» است، این نمایشگاه در دهه هشتاد میلادی تاسیس و در سراسر جهان برگزار شد.
به گزارش «الشرق الاوسط»، این نمایشگاه قرار است در اواخر ۲۰۱۹ در تمام کشورها راه اندازی شود اما این وزارتخانه تا این لحظه مقصد اول برگزاری آن را مشخص نکرده است.
این نمایشگاه جدید که انتظار می رود با استفاده هرچه بیشتر از فنآوری روز، قابلیت تعاملی داشته باشد و واقعیت مجازی را به نمایش بگذارد.
مسئولان نمایشگاه سعی دارند که برخی منابع و عکس‌های اولین نسخه از این نمایشگاه که حاوی جنبه‌هایی از تجربه کشور سعودی در مسیر توسعه و نوسازی را به دید عموم بگذارند.
اولین دور نمایشگاه «پادشاهی سعودی از دیروز تا امروز» در سال ۱۹۸۵ به سرپرستی خادم حرمین شریفین ملک سلمان بن عبدالعزیز راه اندازی شد زمانی که وی استاندار ریاض پایتخت این کشور بود.
آلمان در آن سال اولین میزبان این نماشگاه بود و پس از آن بسیاری از پایتخت‌های کشورهای جهان تا سال ۱۹۹۲ از آن میزبانی کردند.
این نمایشگاه شامل نمایش‌های هنری، فرهنگی، به نمایش گذاشتن آثار باستانی و تعریفی از فرهنگ متنوع و غنی کشور سعودی است، همچنین نمایشگاه مذکور شامل ایستگاه‎های تاریخی از بدو تاسیس پادشاهی در این کشور نیز است.