حسن مسلمی مدیر بورس دولت احمدی نژاد-اس ان ان

حسن مسلمی مدیر بورس دولت احمدی نژاد-اس ان ان

مدیرکل بورس وزرارت علوم در دولت دهم (محمود احمدی نژاد) که خود متهم اصلی در سازماندهی تخلف در اهدای بورسیه های غیر قانونی است، از روحانی خواسته است تا کمیته بررسی مدارک علمی و بورسیه ها را احیا و بررسی مدارک تحصیلی مدیران دولتی را بررسی کند.

حسن مسلمی نائینی، مدیر کل بورس وزارت علوم دولت احمدی نژاد و عضو سابق کمیته ارزسیابی مدارک تحصیلی مدیران در سال ۸۷ هجری خورشیدی در نامه ای خطاب به حسن روحانی، رییس جمهور ایران خواستار احیا مجدد کمیته بررسی مدارک علمی و بورسیه ها از سال های گذشته شد.

وی در نامه خود آورده است: «پیشنهاد می شود در وهله اول، برای جلب نظر و تشویق دیگران، مدیران عالی کشور کلیه مدارک و مستندات تحصیلی خود را جهت بررسی به این کمیته ارائه دهند.»

مسلمی به دستور احمدی نژاد رییس جمهور سابق ایران در سال ۸۷ مبنی بر بررسی « چگونگی ادامه تحصیل، اخذ مدرک مدیران، استفاده از بورس‌های تحصیلی در داخل و خارج و چگونگی ارزیابی آن از سال‌ ۱۳۶۴ به بعد» اشاره کرده است و گفته است که باید از این «تجربه تلخ قبلی» درس گرفت، زیرا در آن زمان کار بررسی مدارک تحصیلی تنها حرف باقی ماند و هیچ گاه اجرایی نشد.

بعد از جریان استیضاح و برکناری علی کردان، وزیر کشور دولت اول احمدی نژاد توسط مجلس ایران، احمدی نژاد در نامه ای به وزیر علوم این کشور دستور داده بود تا مدرک تحصیلی «برخی» از مدیران مورد ارزیابی قرار بگیرد، زیرا در آن زمان یکی از دلایل استیضاح کردان، فاقد ارزش بودن مدرک تحصیلی وی بوده است.

احمدی نژاد در این نامه نوشته بود که «تعداد قلیلی از افراد در دوره مدیریت خود بدون رعایت ضوابط آموزشی و خارج از مقررات جاری در داخل و یا خارج از کشور مدرک تحصیلی اخذ و از عناوین و مزایای آن بهره‌ برده‌اند و همین، فرصت و بهانه لازم برای خدشه‌دار کردن حیثیت اکثریت قریب به اتفاق انسان‌های شریف و خدوم را فراهم آورده است.»

در آن زمان این دستور احمدی نژاد، بحث های زیادی را در مجلس ایران و رسانه های این کشور ایجاد کرد، اما هیچ وقت اجرایی نشد و در حالی که کمیته ای برای پیگیری این موضوع در وزارت علوم تشکیل شده بود، مدرک مدیری بررسی نشد.
حال مسلمی مدیر احمدی نژاد، بعد از استیضاح رضا فرجی دانا، اولین وزیر علوم دولت روحانی که بسیاری دلیل استیضاح وی را افشای اعطای «بورسیه های غیر قانونی» در دولت احمدی نژاد و مدیریت مسلمی بر اداره کل بورس وزارت علوم می دانند، خواستار بررسی روند بورسیه ها شده است.

پیش از استیضاح فرجی دانا، ملسمی در نامه‌ای خطاب به رسانه‌های داخلی چگونگی بورسیه شدن فرزندان مسئولان را تشریح کرده بود و در گفتگو با رسانه‌های داخلی بورسیه شدگانی که بر سر آنها دعوا است را تشویق به شکایت از وزارت علوم کرده بود.