استقبال فرستاده ویژه یمن از آغاز فوری روند سیاسی و توقف مخاصمه

یک منبع آگاه سازمان ملل روز چهارشنبه (۳۱ اکتبر) به الشرق الاوسط گفت «دور جدید رایزنی های یمن ماه آینده در سوئد برگزار می شود.»
مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در بیانیه ای از فراخوان های اخیر در خصوص آغاز فوری روند سیاسی و اتخاذ اقدامات لازم برای رسیدن به توافق توقف مخاصمه در یمن استقبال کرد.
گریفیتس افزود «نبرد یمن راهکار نظامی ندارد.»
به گفته این بیانیه همکاری میان فرستاده سازمان ملل و همه گروه ها برای توافق بر سر اقدامات ملموس در راستای پایان دادن به پیامدهای فاجعه بار ادامه جنگ و ایجاد راهکار سریع برای بحران سیاسی و امنیتی و انسانی در یمن ادامه دارد.»
گریفیتس یادآور شد «از همه گروه ها می خواهم تا این فرصت را غنیمت شمرده و همگام با تلاش های سازمان ملل در راستای از سر گیری سریع رایزنی های سیاسی همکاری سازنده داشته باشند. هدف این همکاری دست یابی به توافقی برای ایجاد چارچوب گفتگوهای سیاسی و اقدامات اعتماد سازی است. اقداماتی نظیر توانمندسازی بانک مرکزی یمن و مبادله اسرا و بازگشایی فرودگاه صنعا می تواند در روند اعتماد سازی نقش داشته باشند. ما به گردآوردن گروه های یمنی سر میز گفتگو ظرف یک ماه پایبند هستیم چرا که گفتگو تنها راهکار برای رسیدن به توافق جامع است.»
گریفیتس با ابراز امیدواری درباره واکنش مثبت دولت یمن و حوثی ها به تلاش هایش از عزم خود برای ادامه تلاش و همکاری با گروه های منطقه درگیر در یمن به منظور رسیدن به راهکار سیاسی فراگیر و پایان دادن به نبرد یمن خبر داد.