شامل آثار آرام هاگوپیان و ۲۰ هنرمند تجسمی دیگر

بیروت: فیفیان حداد

نمایشگاهی تحت عنوان «بین آسمان و زمین» در بازار زرگران شهر بیروت پایتخت لبنان در گالری «آرامیه» برگزار شد.
این نمایشگاه برای یازدهمین سال متوالی برگزار می‌شود و حاوی ۴۰ تابلوی نقاشی از آرام هاگوپیان هنرمند روسی ارمنی الاصل و ۲۰ هنرمند تجسمی ارمنی دیگر است.
این هنرمندان ارامنه آثار خود را به لبنان برده‌اند تا یک سلامی هنرمندانه ارمنی به این کشور و ملت آن تقدیم کنند، چراکه اکثر آنان، لبنان را وطن دومشان می‌دانند.
آرام هاگوپیان تابلوهای نقاشی خود را با رنگ روغن و طیف‌های رنگی بسیار زیبا و متنوع بر گرفته از طبیعت کوهستانی ارمنستان کشیده است. همچنین دیگر هنرمندان، آثار خود را با مضامینی از قصه‌های عشق، فلسفه زندگی، خاطرات کودکی و موضوعاتی دیگر از خواستگاه اصلی خود به تصویر کشیده‌اند.
از لحظه‌ای که وارد این نمایشگاه می‌شوید، با هنرمندان معاصر ارمنی همچون دارون مرادیان، تیگرن متولیان، آرمن جیورجیان، مارت مارگاریان و دیگران آشنا می‌شوید، همه آنها نقاشی‌های خود را با یک تکنیک مدرن، طیفی از رنگ‌ها و نمادهای انسانی رسم کرده‌اند که با تماشای آنها در طی بازدید از نمایشگاه به راحتی می‌توان به این مضامین پی برد.
بیشترین آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه به آرام هاگوپیان اختصاص دارد، او یکی از مشهورترین هنرمندان معاصر ارمنی است که انرژی مثبتی در قلم‌مویش و آثارش دارد. وی یکبار با نقاشی‌های انتزاعی خود و بار دیگر با نقاشی‌های هندسی دیگر، آرزوهای توأم با آرامش و طمأنینه را به ما الهام می‌کند.
هاگوپیان در گفتگو با «الشرق الاوسط» می‌گوید: «من همیشه سعی می‌کنم از طبیعت و رنگ‌های روشن آن کمک بگیرم؛ چون یک فرد مدام به پناه بردن به آغوشش طبیعت و آرامش روحی و جسمی نیاز دارد… روح انسان پر از شادی است، و وقتی اندیشه‌های غم و اندوه بر انسان تسلط پیدا می‌کنند، همیشه امید برای پیدا کردن راهی برای خروج از این عالم به جهان شادی وجود دارد. رنگ در نقاشی‌های من یک انرژی مثبت دارد که بر گرفته از نور خورشید است».