پاسخ معارضان به دی میستورا با پایبندی به بندهای «ژنو»

1424270332630798200_0

نبردهای خونینی که بین نیروهای رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه و معارضان مسلح در حلب روی داد، دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

تعداد کشته ها در این نبردها که از دو روز پیش آغاز شد، از مرز ۱۵۶ نفر گذشت. در میان آنها ۷۰ تن از نیروهای رژیم و مسلحان وابسته به آن و ۸۶ تن دیگر از معارضان مسلح بودند. دیده بان حقوق بشر در سوریه احتمال می دهد که تعداد کشته شدگان از طرف رژیم سوریه بیش از ۷۰ نفر باشند زیرا سرنوشت ۲۵ نفر از جنگجویان آن همچنان نامعلوم است.

این تحولات پس از ارائه گزارش استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل درباره مذاکراتش با رژیم سوریه، صورت گرفت. دی میستورا تأکید کرد که اسد با طرح متوقف کردن نبرد در شهر حلب برای مدت ۶ هفته موافقت کرده است. اما معارضان سیاسی و مسلح سوریه به این طرح تردید دارند.

هشام مروه معاون رئیس ائتلاف معارضان سوری گفت که معارضان تا کنون هیچ طرح مکتوبی از سوی فرستاده سازمان ملل دریافت نکرده اند، این در حالی است که فرماندهان نظامی ارتش آزاد اعلام کردند که «به طرح آتش بس موقت علاقمند نیستند»، و آنها با دی میستورا به علت اینکه واسطه «بی طرف» نیست مذاکره نخواهند کرد.