افزایش تولید نفت عربستان در سال ۲۰۱۴

1424303964930291500

شرکت «آرامکو» سعی دارد برای تأمین مالی سرمایه گذاری های آینده از جمله معاملات محتمل، ۱۰ میلیارد دلار از بانکهای داخلی و بین المللی وام بگیرد.

خبرگزاری «بلومبرگ» از چهار منبع بانکی نقل کرد که «آرامکو» وام جدید را جایگزین وام دیگری به ارزش ۴ میلیارد دلار که از بانک ها گرفته بود خواهد کرد، ولی از آن استفاده نخواهد کرد و تا کنون چیزی از آن را برداشت نکرده است. این در حالی است که یک منبع اعلام کرد که این معامله با پایان یافتن ماه جاری به پایان خواهد رسید.

«بلومبرگ» پیش بینی می کند که «آرامکو» وام فعلی را برای تأمین مالی برخی از خریدهایی که در نظر دارد در بخش مواد شیمیایی انجام دهد استفاده کند. چرا که علاقمند به خرید سهام اقلیتی در واحد لاستیک های صنعتی وابسته به شرکت آلمانی مواد شیمیایی «لانکسس» می باشد.

از سوی دیگر، به علت افزایش مصرف پالایشگاههای داخلی و افزایش مقادیر نفت مورد استفاده در تولید برق، تولید نفت خام عربستان در سال گذشته افزایش یافت و به بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۲ تا کنون رسید.

عربستان در سال ۲۰۱۴ روزانه به طور متوسط ۹٫۷۱ میلیون بشکه نفت خام تولید کرد در حالی که میزان تولید در سال ۲۰۱۳ معادل ۹٫۶۳ میلیون بشکه بود.

تولید نفت سال گذشته در عربستان از بالاترین میزان تولید در ۱۰ سال گذشته به شمار می رود. البته به استثنای سال ۲۰۱۲ پس از افزایش تقاضا برای خرید نفت عربستان در اثر متوقف شدن تولید در بسیاری از کشورهایی که تحت تأثیر بهار عربی قرار گرفته بودند، تولید آن به میزان ۹٫۷۶ میلیون بشکه در روز رسیده بود.