سازمان عکس های نظامیان آمریکا را در الرقه توزیع می کند.. کشته شدن یک فرمانده فرانسوی در صفوف داعش

 پناهندگان سوری پس از رسیدن به پایگاه هوایی سوبانگ در نزدیکی کوالالامپور در مالزی.. و پدری که فرزند غمگینش را در آغوش گرفته است – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

پناهندگان سوری پس از رسیدن به پایگاه هوایی سوبانگ در نزدیکی کوالالامپور در مالزی.. و پدری که فرزند غمگینش را در آغوش گرفته است – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

اپوزیسیون سوریه از اشغال شهرک های مارع و اعزاز، که از پایگاه های نیروهای مخالف سوری در حومه شمالی حلب و در مرزهای ترکیه هستند به دست سازمان داعش ابراز نگرانی کرد، زیرا سازمان داعش در زیر فشارهای نظامی وارده از سوی یگان های کرد تحت حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن در غرب سوریه، به سوی مواضع اپوزیسیون فرار می کنند. نبردهای مستمر، صدها تن از غیرنظامیان را مجبور به خروج از این دو منطقه و فرار به سوی شهر عفرین کرده است که «یگان های حمایت مردمی» کردستان کنترل آن را به دست دارند.

با وجود مداخله توپخانه ترکیه و جنگنده های ائتلاف بین المللی که مناطق تمرکز سازمان و خطوط امدادی و در مقدمه آن نیروهای مبارز سازمان را هدف قرار می دهد، اما این حملات بعد از دو روز از آغاز حملات داعش علیه سنگرهای نیروهای مخالف در نزدیکی نوار مرزی ترکیه، جلوی پیشروی سازمان را نگرفته است.

 دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که ۴۵ تن از عناصر داعش طی حملات ائتلاف بین المللی و نبردهای مستمر برای پنجمین روز متوالی با نیروهای «سوریه دموکرات» در حومه شمالی الرقه کشته شده اند. این گزارش به وجود یک فرمانده فرانسوی در میان کشته شدگان اشاره کرده است.

در همین راستا، دیده بان حقوق بشر گفت عناصر داعش در الرقه حرکت می کنند و عکس هایی از نظامیان آمریکایی که در کنار «نیروهای سوریه دموکرات» مبارزه می کنند پخش می کنند و اهالی را بر علیه آن ها تحریک می کنند.