1452888546542566300

منابع در اتحادیه کشورهای عربی به “الشرق الاوسط” روز گذشته فاش کردند که وزرای خارجه عرب را اظهارات محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در مورد آموزش تهران حدود دو صد هزار جنگجو در پنج کشور از جمله سوریه، عراق و یمن مطالعه می کنند.

یک منبع در اتحادیه کشورهای عربی گفت : “اظهارات جعفری یکی از شواهد جدیدی وروشن از دخالت ایران در فتنه در منطقه”.

در این راستا، منابع دیپلماتیک مصری نقض ایران و دخالت آشکار در امور کشورهای عربی را محکوم کردند، منابع همچنین گفتند: ” ادامه ایران در راه اظهارات غیر مسئولانه با یک موقعیت جامد عربی را روبرو خواهد شد”.

محمد المومنی، وزیر رسانه وارتباطات اردن و سخنگوی رسمی وزارت خارجه این کشور به “الشرق الاوسط” گفت: ” باید ایران به عدم دخالت در امور سایر کشورها احترم بگذارد”.

از سوی دیگر، به گزارش وب سایت اینترنتی”سحام نیوز” دایی ایت الله علی خامنه ای یک خطاب به رهبر ایران میفرست، در ان پیام گفت: “انتقاد شامل ظلمِ بیّن زندانی شدن طویل‌المدت روزنامه‌نگاران و زندانیان سیاسی و عقیدتی، و حصرخانگی بر خلاف قانونِ سه تن از یاران صدیق انقلاب، که تنها جرمشان انتقاد از تخلف‌ها و فسادهای مسؤلان نظام بوده است، نمی‌شود؟ آیا مردم با خود نخواهند گفت رطب خورده منع رطب چون کند؟ کدام یک از اینان جنگ مسلحانه علیه نظام به‌راه انداخته بودند که مستوجب این ظلم‌ها شده‌انـد؟ چرا باید ظلم چنان دامن‌گستر باشد که حتی از آزادی مشروط نسبت به این زندانیان عقیدتی و سیاسی، که حق قانونی آنان است، نیز دریغ شود؟”.

حسین میردامادی افزود: “چرا باب نصیحت نسبت به ائمه مسلمین و امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه عالمان دینی و مراجع عظام تقلید و بلکه آحاد مردم است، از بیم نیروهای فشار و جَوِّ خفقان و رٌعب و وحشتِ حاکم بر جمهوری اسلامی ایران به تعطیلی کشانده شده؟ آیا این امر تعطیل کردن واجبات الهی نیست؟ امر به معروف و نهی از منکر از چنان اهمیتی برخوردار است که برخی از عدلیه (معتزلیان) آن را از اصول دین به شمار می‌آوردند. همه گونه قدرت، امکانات و شرایط این کشور در اختیار شماست. از رسانه «ملی» و صدا وسیما گرفته تا روزنامه‌ها، قوه قضائیه، اطلاعات، وزارت کشور، سپاه و نیروهای مسلح و انتظامی و تریبون های نمازجمعه و بسیج و قس علیهذا. چرا از این همه امکانات تحت امر خود برای پیشگیری و جلوگیری از نابسامانی‌های اجتماعی و سیاسی (که خود را در خودسری‌ها، حمله به سفارتخانه‌ها و کنسول‌گری‌ها، حمله به اجتماعات قانونی و سخنرانی‌های شخصیت‌ها، حمله به دفاتر مراجع عظام تقلیدِ منتقـد و آمر به معروف و ناهی از منکر و سلب آزادی‌های مشروع و احکام خشن و ناعادلانه قضات نشان می‌دهد) استفاده نمی‌کنید؟”.