ائتلاف پایگاه های حوثی ها در الحدیده را هدف قرار می دهد

مبارزان مقاومت مردمی بر فراز قله قلعه قاهره در تعز پس از آزاد سازی آن از حوثی ها – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

مبارزان مقاومت مردمی بر فراز قله قلعه قاهره در تعز پس از آزاد سازی آن از حوثی ها – عکس از آژانس عکس خبری اروپا

یک فرمانده ارشد در مقاومت مردمی جنوب یمن تأکید کرد که مقاومت علاقمند است «در صورتی که از آن ها خواسته شود»، در آزاد سازی شمال کشور، از جمله صنعا پایتخت یمن از چنگ شورشیان حوثی و متحد آن ها علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق، مشارکت کند.

شلال علی شایع، فرمانده مقاومت مردمی جنوب به «الشرق الأوسط» گفت: «ما در مقاومت مردمی بر اساس مأموریتی که از سوی مردم در جنوب به ما داده شد برای آزاد سازی کامل جنوب از شبه نظامیان حوثی و صالح در منطقه حرکت کرده و می کنیم. اما اگر برادران ما در شمال یمن از ما خواستند برای کمک به آن ها در آزاد سازی مناطقشان از شبه نظامیان حوثی و صالح دخالت کنیم، به طور یقین ما به آن ها کمک می کنیم و از آن ها حمایت می کنیم تا آن چه را که انجام می دهیم دخالت در امور دیگران به شمار نیاید».

از سوی دیگر، نیروهای ائتلاف برای دو روز و به طور مداوم به حملات فشرده خود بر مقرهای فرماندهی نظامی شبه نظامیان حوثی در شهر ساحلی الحدیده در غرب یمن ادامه دادند و پایگاه های آن ها را در بندرگاه هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی به «الشرق الأوسط» گفت: «آن چه نیروهای ائتلاف انجام می دهند یک معنا دارد، و آن این است که عملیان فرود نیروی دریایی برای آزادی استان قریب الوقوع است».

در زمینه سیاسی نیز، انتظار می رود که اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن، امروز به ریاض برسد تا پاسخ دولت یمن در خصوص ۱۱ بندی که حوثی ها در مذاکرات مسقط در مقابل اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت مطرح کرده بودند را دریافت کند.