تعطیلی مدارس و لغو پروازها… مدیریت بحران آمادگی تیم خود را افزایش می دهد

بخشی از زیان های وارده به علت بدی آب و هوا در ابوظبی – عکس از رویترز

بخشی از زیان های وارده به علت بدی آب و هوا در ابوظبی – عکس از رویترز

طوفان و بارندگی شدیدی که روز گذشته در امارات رخ داد، برای ساعت ها منجر به ترافیک و مختل شدن رفت و آمد در تعدادی از بخش ها شد. کاهش دمای هوا و بارندگی های شدید از ابوظبی پایتخت امارات آغاز شد و در پی آن مدارس تعطیل شده و فرودگاه البطین برای چندین ساعت بسته شد.

شورای آموزش پرورش ابوظبی بیانیه ای صادر کرد و به علت اوضاع بد جوی، و برای حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان مدارس،  تصمیم به تعطیلی مدارس دولتی و خصوصی گرفت. فرودگاه ابوظبی نیز برای حفظ سلامت مسافران و در پیروی از لایحه ها و قوانین پروازهای مسافربری، تمامی پروازها را به حال تعلیق در آورد.

به گزارش مرکز ملی هواشناسی در امارات متحده عربی، بالاترین میزان بارندگی در منطقه الشویب، از توابع ابوظبی، به میزان ۲۴۰ ملیمتر مکعب ثبت شد. شدیدترین سرعت وزش باد نیز در فرودگاه البطین، به اندازه ۱۲۶ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید. مرکز هواشناسی پیش بینی کرد این اختلالات آب و هوا تا عصر روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

دکتر ناصر سرحان استادیار هواشناسی در دانشکده هواشناسی ملک فیصل ذکر کرد این اختلالات هوایی به علت توده های آب و هوایی است که از حوضه مدیترانه آمده اند.

از سوی دیگر سازمان مدیریت بحران و بلایای طبیعی گفت وضعیت آمادگی تیم های خود را در تمام کشور افزایش داده است.