نمایی از بیروت - عکس از خبرگزاری فرانسه

نمایی از بیروت – عکس از خبرگزاری فرانسه

بیروت – الشرق الاوسط با فرارسیدن فصل تابستان لبنان آماده پذیرش گردشگران عرب می شود که انتظار می رود به رغم واهمه هایی که نسبت به وضعیت امنیتی وجود دارد به این کشور سفر می کنند. از بیروت پایتخت این کشور تا به سمت کوهستانهای جنوبی و مناطق ساحلی، رستوراندارها، هتلداران و برگزار کنندگان تورهای گردشگری مشغول انجام کارهای نهایی برای پذیرش گردشگرانی هستند که انتظار آن را می کشند. درحالی که فستیوالهای بعلبک، جبیل (بیبلوس) و بیروت درجریان است، فعالان بخش گردشگری تلاش می کنند اطمینان حاصل کنند همه چیز آماده است.

میشل فرعون وزیر گردشگری لبنان به الشرق الاوسط گفت: در نتیجه تصمیم عربستان سعودی در اوایل سال جاری برای لغو ممنوعیت سعودی ها در سفر به این کشور، لبنان انتظار دارد تابستان امسال شاهد افزایش اندکی در تعداد گردشگران خود باشد.

وی گفت: بی تردید تصمیم عربستان در این رابطه تأثیر مثبتی روی لبنان و سایر کشورهای منطقه خواهد داشت، چرا که آنها نیز این تصمیم سعودی را یک نشانه مثبت از اطمینان بخشی به شهروندان خود می دانند که خواستار سفر به لبنان هستند. طی دو ماه گذشته لبنان ۴ هزار گردشگر سعودی، ۱۴ هزار گردشگر عراقی و ۷ هزار گردشگر اردنی داشته که نشانه بسیار مثبتی است.

وزیر گردشگری لبنان اضافه کرد که وی انتظار دارد این تعداد طی جشنهای سه روزه عید فطر به مناسب پایان ماه رمضان چند هزار نفر بیشتر شود.

نمایی از بیروت

نمایی از بیروت

پل آریس رئیس سندیکای هتلداران لبنان به الشرق الاوسط گفت که تصمیم عربستان سعودی برای لغو ممنوعیت سفر به لبنان ، نوعی خوش بینی را میان فعالان بخش گردشگری در لبنان ایجاد کرده است.

هتلداران در مناطقی که میان گردشگران کشورهای حاشیه خلیج محبوب هستتند، مقدمات رسیدن گردشگران تابستان را فراهم کرده اند و از کارمندان خود خواسته اند که بیشترین تلاش خود را برای راضی نگاه داشتن نیاز بازار در آستانه فصل تابستان انجام دهند.

نسیب الحاوی صاحب یک کافه در بحمدون در ۲۳ کیلومتری بیروت گفت که به دنبال رکود شدید سال گذشته کافه خود را تغییر دکوراسیون داده است.

وی گفت: گردشگران کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی علاقه خاصی به این مکان دارند به طوری که برخی از آنها ترغیب شده اند خانه هایی در این منطقه بخرند تا بتوانند اواسط فصل تابستان همراه دوستان خود از این آب و هوای خنک استفاده کنند.

وزیر گردشگری لبنان برای تقویت هرچه بیشتر این صنعت اخیرا بسته های ویژه مسافرتی را عرضه کرده تا بتواند راه را برای سیاحت گردشگران در بازدید از جاذبه های مهم آن باز کند. این بسته های گردشگری شامل نقاط ساحلی، چشم اندازهای زیبا و مکانهای باستانی لبنان است.

نمایی از بیروت

نمایی از بیروت

همچنین برگزاری کنسرتهای زنده با حضور برخی از محبوبترین هنرمندان جهان عرب در دستور کار وزارت گردشگری لبنان قرار گرفته است. در این میان قرار است کنسرتهایی از خوانندگانی چون کاظم الساهر و ماجده الرومی در جشنواره هنری بیت الدین که از محبوبیت چشمگیری برخوردار بوده نیز برگزار شود و طی آن الیسا ستاره پاپ و جورج وسوف صدای اسطوره ای سوریه نیز به عنوان بخشی از فستیوال بیروت، آثار خود را اجرا کنند.

برخی از نامهای شناخته شده جهان عرب چون مارسل خلیفه آهنگساز لبنانی و نوازنده عود نیز همراه هنرمندان غیر عرب چون لانگ لانگ پیانیست چینی و استرومای خواننده ترانه مشهور ” پس بیا برقصیم” به لبنان خواهند آمد.

علاقمندان به تفریحات و سرگرمی های تابستانی می توانند با پرداخت مبلغی حدود یک هزار دلار به اعماق و گذرگاه های کوهستان رفته، به دیدن اماکن باستانی و سواحل پرداخته و از زندگی شبانه بیروت لذت ببرند.