سازمان ملل متحده از شعله ور شدن خشونت در خاورمیانه هشدار داد

فلسطینیان در محل ورودی الاقصی تجمع کرده اند تا آسیب های ناشی از تجاوزات نیروهای امنیتی اسرائیل را ببینند –  عکس از خبرگزاری فرانسه

فلسطینیان در محل ورودی الاقصی تجمع کرده اند تا آسیب های ناشی از تجاوزات نیروهای امنیتی اسرائیل را ببینند – عکس از خبرگزاری فرانسه

روز گذشته مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی، «روزی جنونی» را پشت سر گذاشت، و درگیری ها بین فلسطینیان و پلیس اسرائیل که نمازخانه جنوبی درون مسجد را اشغال کرده بود برای سومین روز متوالی از سر گرفته شد.

این درگیری ها و یورش پلیس اسرائیل باعث ایجاد دو آتش سوزی در نمازخانه جنوبی شد، که اولین آتش سوزی به محراب صلاح الدین رسید و دومین آتش سوزی به درب تاریخی آن رسید. این تجاوزات همچنین طی سه روز گذشته منجر به زخمی شدن ۱۲۰ تن از مرابطان فلسطینی و بازداشت ۳۰ نفر دیگر از آنان شد.

سازمان آزادی بخش فلسطین خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بحث و بررسی چگونگی جلوگیری از طرح های اسرائیل برای تقسیم الاقصی شد. این در حالی است که نیکولای ملادنوف فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه، در مقابل شورای امنیت هشدار داد که شعله ور دشدن اعمال خشونت آمیز از دیوارهای قدیمی شهر قدس فراتر می رود.