«عبداللطیف آل الشیخ» وزیر امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد پادشاهی عربی سعودی امروز در بازدید از مشاعر مقدس در مکه مکرمه در جریان آخرین آمادگی ها برای میزبانی از حجاج قرار گرفت.
به گزارش «الشرق الاوسط» آل الشیخ از مسجد نمره، پایگاه های مستقر وزارت امور اسلامی در مشاعر، مسجد مشعر الحرام و مرکز مهمانان خادم حرمین شریفین در مکه بازدید کرد و همچنین پروژه های تهویه در مساجد مشعر الحرام، حجاج البر در منی و الخیف را افتتاح کرد.
از سوی دیگر، وزارت بهداشت پادشاهی عربی سعودی یک پایگاه اینترنتی چندزبانه برای موسم حج به منظور ارائه توصیه های لازم و مورد نیاز حج راه اندازی کرد. این بسته کامل توصیه های بهداشتی با عنوان «حج را به سلامت انجام دهید» ارائه می شود که در آن مهمترین وضعیت ها و رویدادهای احتمالی برای حجاج از جمله گرمازدگی و مسمومیت غذایی در آن گنجانده شده است.
در همین باره، در دو روز گذشته اولین کاروان شامل هزار حاجی در قالب مهمانان طرح خادم حرمین شریفین زیر نظر وزارت امور اسلامی وارد مکه مکرمه شدند. خادم حرمین شریفین اخیرا دستور میزبانی از بیش از ۵ هزار حاجی زن و مرد از ۹۴ کشور مختلف را برای حج امسال صادر کرده بود.
در همین رابطه، «عبدالحکیم التمیمی» رئیس سازمان هواپیمایی پادشاهی عربی سعودی روز گذشته به منظور بررسی آخرین وضعیت پروازهای ویژه موسم حج امسال از بخش های مختلف فرودگاه بین المللی امیر محمد بن عبدالعزیز در مدینه منوره بازدید کرد.
او در این بازدید از سالن ویژه حجاج، سالن ویژه طرح «راه مکه» و همچنین هتل جدیدالاحداث در فرودگاه بازدید کرد.