ریاض- الشرق الاوسط آنلاین

دکتر عبد اللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج حمله رسانه ای قطر علیه این شورا را محکوم کرد.

الزیانی با انتشار بیانیه ای گفت رویکرد برخی رسانه های قطر در خصوص شورای همکاری و دبیر خانه آن و دبیر کل شورا غیر مسئولانه است. این رسانه ها با رفتار غیر مسئولانه کلیه ارزش ها و اخلاق رسانه ای و کار حرفه ای را زیر پا گذاشته اند و گفتمان رسانه ای بی سابقه ای در منطقه خلیج راه اندازی کردند که سرشار از دشنام و بدنام کردن و تعرض به دیگران است.

الزیانی با ابراز تعجب از اینکه برخی رسانه های قطر دبیر کل شورا را به عنوان مقصر اصلی در عدم ایجاد راهکار برای بحران خلیجی معرفی می کنند گفت مقام ها و رسانه های قطری به خوبی می دانند که کلید حل بحران و پایان دادن به نتایج آن در دست سران و مقام های ارشد کشورهای عضو شورا است و جزو اختیارات و وظایف دبیر کل نیست. وظیفه دبیر کل شورای همکاری دریافت و اجرای تصمیمات و رهنمودها و دستورات شورای عالی و وزیران است و طبق اساسنامه شورای همکاری عمل می کند.

دبیر کل شورای همکاری تلاش برخی رسانه های قطری برای ربط دادن بین بحرینی بودن و دیدگاه وی درباره بحران قطر و دیدگاه  رسمی بحرین در این خصوص را نکوهش کرد. او گفت که به عمل به وظایف و مسئولیت های خود به عنوان دبیر کل شورای همکاری پایبند بوده و در چارچوب یکپارچگی نهاد شورای همکاری و دستاوردها و ارتقای موقعیت منطقه ای و بین المللی آن حرکت می کند اما در عین حال او یکی از فرزندان بحرین و وفادار به رهبران گرامی این کشور است و بر گرایشات ملی گرایانه خود تاکید می کند.

الزیانی از رسانه های قطر خواست تا از این شیوه رسانه ای دست بردارند چرا که منجر به ایجاد دو دستگی و نه اتحاد می شود و کمکی به حل اختلاف نمی کند و مانعی بر سر راه میانجی گری های اخیر شیخ صباح احمد جابر الصباح امیر کویت است. وی یادآور شد امیر کویت به تدبیر و محبت و التزام به کشورهای عضو شورای همکاری معروف است.