یک مقام امنیتی مصر از کشته شدن ۱۱ نفر از عناصر تروریستی در درگیری با ماموران پلیس در شهر العریش واقع در شمال سینا خبر داد.

این مقام امنیتی در این باره گفت: «ماموران پلیس بعد از دریافت اطلاعاتی درباره عوامل تروریستی موفق به قتل ۱۱ تن از آنان شدند. این گروه در یک ایستگاه سوخت متروکه در منطقه جسر الوادی در العریش کمین کرده بود و قصد انجام عملیات تروریستی و حمله به ماموران پلیس را داشت.»

خبرگزاری فرانس پرس به نقل این مقام مسئول گزارش داد «ماموران امنیتی مخفیگاه عوامل جهادی را محاصره کردند. اما این گروه تروریستی به سمت پلیس تیراندازی کردند و درگیری بین دو طرف منجر به کشته شدن ۱۱ تن از نیروهای تروریستی شد.»

همزمان با سرنگونی محمد مرسی رییس جمهور اسلام گرای مصر در جولای ۲۰۱۳ توسط ارتش، درگیری های خشونت بار بین ماموران امنیتی و گروه های اسلام گرای تندرو به ویژه در شمال و مرکز سینا در جریان است که تا کنون منجر به صدها کشته از دو طرف شده است.

عملیات گسترده نظامی ارتش در نهم فوریه در شبه جزیره سینا آغاز شد. شعبه داعش در مصر (ولایت سینا) در این منطقه مستقر بوده و ماموران و غیر نظامیان هدف حملات خونبار فراوان این گروه در مصر قرار گرفتند.

این عملیات به منظور ریشه کن کردن گروه های مسلح اسلام گرا و تندرو یا «جریان های تکفیری» انجام می شود و بنا به آمار ارتش مصر تا کنون منجر به کشته شدن حدود ۳۰۰ نفر از عوامل تکفیری و بیش از ۳۰ مامور شده است.»

نهادهای حقوق بشر بین المللی چندین بار از پیامدهای عملیات نظامی ارتش در شمال سینا بر شهروندان غیر نظامی انتقاد کرده اند.

ارتش مصر در جولای گذشته با تنظیم سفر برای خبرنگاران رسانه های خارجی به العریش «مرکز شمال سینا» به دنبال این بود تا نشان دهد زندگی مردم در این منطقه به روال طبیعی بازگشته است. این نخستین بازدید رسانه های خارجی از سینا بعد از آغاز عملیات ارتش مصر در این منطقه به شمار می رود.