یک منبع از وزارت کشور: رویارویی در مناطق مسکونی با احتیاط انجام شد

 یوسف  الغامدی

یوسف الغامدی

مقامات امینتی عربستان سعودی روز گذشته از کشته شدن یوسف عبد اللطیف الغامدی، یکی از اعضای سازمان تروریستی داعش خبر دادند. این خبر تنها ۲۴ ساعت پس از اعلام نام او به عنوان یکی از افراد تحت تعقیب مقامات امنیتی صورت گرفت. الغامدی در نزدیکی منزلش در طائف (غرب عربستان سعودی) شروع به تیر اندازی به سوی نیروهای امنیتی کرد و بر اثر تبادل آتش کشته شد.

سرلشکر منصور الترکی، سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی توضیح داد که مقامات امنیتی، الغامدی را تحت تعقیب قرار دادند و او را به هنگام حضور در منزل خود در محله الشرقیه در استان طائف محاصره کردند، اما هنگامی که نیروهای امنیتی از او خواستند خود را تسلیم کند، با هفت تیر و مسلسل به سوی نیروهای امنیتی آتش گشود.

یک مقام امنیتی عربستانی روز گذشته در تماسی تلفنی با «الشرق الأوسط» تأکید کرد که درگیری بین نیروهای امنیتی و الغامدی، در داخل مناطق مسکونی با احتیاط انجام شد و نیروهای امنیتی به هنگامی که او را در منزلش محاصره کرده بودند چندین بار از او خواستند خود را تسلیم کند، اما او مقاومت کرد و شروع به تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی کرد و با او مقابله به مثل شد. وی اشاره کرد که الغامدی در زمان رویارویی کمربند انفجاری به تن کرده بود.