به منظور جلوگیری از ضرر ۳ میلیارد دلاری؛

وزارت نیروی عراق به منظور نوسازی بخش نیرو در این کشور، با شرکت آمریکایی «جنرال الکتریک» تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، قرار است جنرال الکتریک تامین بیش از ۱۴ گیگاوات برق اضافی، ایجاد ۶۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم، جلوگیری از ضرر ۳ میلیارد دلار سالیانه، تأسیس مرکز تکنولوژی و حمایت از خدمات آبرسانی و بهداشت عمومی در این کشور انجام دهد.

این توافق شامل افزایش قدرت برق تا ۱۴ گیگابایت و حفاظت از عدم تکرار قطعی برق در این کشور است. اولویت این شرکت در این پروژه استفاده از فناوری‌های سریع و ارتقاء عملیات نیروگاه‌های موجود تا توان ۱٫۵ گیگاوات اضافی تا سال ۲۰۱۹ است. این توان برای تأمین ۱٫۵ میلیون مشترک عراقی همزمان با ارائه خدمات تعمیر، نگهداری و توانسازی مستمر خواهد بود.

علاوه بر این، این توافقنامه شامل به روزرسانی و خدمات‌دهی به نیروگاه‌های فعلی، با استفاده از فنآوری‌های پیشرفته تولید انرژی با راندمان بالا و قابلیت اطمینان تبدیل نیروگاه‌های با سیکل ساده به سیکل ترکیبی و افزایش بهره‌وری بدون نیاز به مصرف سوخت اضافی یا باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای است. جنرال الکتریک همچنین قرار است پست‌های برق و شبکه‌های کابلی برق در سراسر عراق را توسعه دهد و یک سیستم متمرکز قوی جهت تولید، انتقال و توزیع را راه‌اندازی کند.

انتظار می‌رود شرکت جنرال الکتریک با این قرارداد به دولت عراق کمک کند تا بتواند هزینه‌های اضافی که بالغ بر ۳ میلیارد دلار سالیانه جهت تعمیر و نگهداری و نوسازی غیراصولی را برای این کشور جبران کند.

در ماه ژوئیه گذشته، شرکت بیکر هیوز وابسته به شرکت جنرال الکتریک قراردادی با وزارت نفت عراق امضا کرد تا بتواند از سوختن گازهای فلر در مناطق ناصریه جلوگیری کند و از آن بهره‌وری حداکثری کند. همچنین جنرال الکتریک قرار است از دولت عراق در تأمین بودجه این پروژه‌ها از طریق موسسات اعتباری بین‌المللی، حمایت کند.