1436047141128018800

سندیکای اقتصاد دانان سوریه با همکاری مجلس محلی در حلب طرحی را برای جایگزینی واحد پول ترکیه به جای واحد پول سوریه در سرزمنین های تحت کنترل مخالفان پیشنهاد کرد.

این سندیکا در یک همایش اقتصادی ذکر کرد که در مناطق آزاد شده در حلب واحد پول ترکیه در دسترس مردم قرار خواهد گرفت، و این کار با هدف «فشار اقتصادری بر رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه و به عنوان سرعت بخشیدن به از هلاکت او خواهد بود». بنا به تأکید منابعی از حکومت مؤقت، برای «الشرق الأوسط»، حکومت مؤقت و یا ائتلاف مخالفان سوریه تا این لحظه این طرح را اتخاذ نکرده اند، این منابع اشاره کردند: «مجموعه ای از فعالان این طرح را به ما پیشنهاد دادند و ما به آن ها گفتیم که این طرح به بلوغ و بررسی بیشتر نیاز دارند».

منابع اشاره کردند که حکومت و وزارت خانه های مربوط به آن، هنوز هم در حال مطالعه پیشنهاد هستند به خصوص که این طرح باید با مقامات ترکیه نیز به عنوان کسانی که در وحله اول به آن ها مربوط می شود، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در همین راستا، مخالفان مسلح سوریه ، در نبرد سختی که باعث تبادل آتش گسترده بین طرفین شد، موفق شدند به سیستم دفاع شهر حلب نفوذ کنند.