بارزانی بر ضرورت استمرار روابط با بغداد در عالی‌ترین سطوح تاکید کرد
اربیل: احسان عزیز
رهبر حزب دموکرات کردستان عراق با اشاره به اهداف استراتژیک حزب متبوع گفت: ما از اهداف خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم و سیاست‌های ما بنا به تغییرات منطقه‌ای و روز تغییر نمی‌یابند.
به گزارش الشرق الاوسط، مسعود بارزانی روز پنجشنبه ۲۹ شهریور در دیدار با شماری از اعضای پارت دموکرات کردستان در اربیل،  در خصوص انتخابات کردستان اظهار کرد: حزب دموکرات با حمایت مردم در انتخابات پیروز خواهد شد و یک دولت قدرتمند که قادر به انجام اصلاحات اساسی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و مدیریت اقلیم باشد، تشکیل می‌دهد.
او اعلام کرد همیشه گزینه صلح و مذاکره با عراق را انتخاب کرده‌ایم و قبل از برگزاری همه‌پرسی هم خواستار گفتگو با بغداد بودیم، اما آنها باب گفتگو را بستند و هم اکنون پشیمان هستند.
بارزانی همچنین گفت “حاکمان بغداد تلاش کردند مشکلات بین اقلیم کردستان و دولت عراق را به مشکلات بین ملت‌های این کشور تبدیل کنند، اما خوش‌ بختانه نتیجه انتخابات اردیبهشت ماه نشان داد که مردم عراق با آنها نیستند و فریب آنها را نخوردند و آنهایی را که مردم کردستان را آزار دادند، مجازات کرد.”
بارزانی درباره همه‌پرسی استقلال کردستان نیز گفت ملت کردستان با برگزاری رفراندوم نظر خود را به تمام جهانیان نشان داد و با این اقدام هیچ گناهی مرتکب نشده است که مورد مجازات قرار گیرد. این اراده ملت ما است و تثبیت شده است.
بارزانی به نظر مثبت اکثریت گروه‌ها در بغداد با تاسیس شورای عالی سیاست‌گذاری استراتژیک اشاره کرد و گفت وظیفه این شورا اتخاذ تصمیم‌های استراتژیک است و ما از این ایده دفاع می‌کنیم.
وی در ادامه گفت این شورا به عنوان ضمانتی برای محافظت از حقوق اقلیت‌ها و جلوگیری از ظهور دیکتاتوری خواهد بود.
 پنجمین دورەی انتخابات پارلمان کردستان روز هشتم مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
در این میان برخی از گروه های سیاسی کردستان همچون حزب مسیحی “ابناء النهرین” اعلام کردند که در انتخابات پیشرو شرکت نخواهند کرد.
سرود مقدسی از رهبران این حزب و نماینده پارلمان در این باره به الشرق الاوسط گفت که علت این انصراف عدم اصلاح قانون انتخابات است. به طوری قانون فعلی این امکان را به نمایندگان کرد می دهد که سر کرسی های اقلیت ها هم رقابت کنند.

بارزانی متمسک بسیاساته أیاً تکن التغییرات فی المنطقه

أکد زعیم الحزب الدیمقراطی الکردستانی مسعود بارزانی، الأهداف الاستراتیجیه لحزبه، مشدداً على أنه لن یحید عنها ولن یغیر من سیاساته تبعاً للتغیرات فی المنطقه.وفی خطاب ألقاه، أمس، أمام حشد من مؤیدی الحزب فی أربیل، فی إطار حملته الانتخابیه، تعهد بارزانی بأ