عکس: اعطای عالی ترین نشان سودان از سوی رئیس جمهور سودان به رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان سعودی

عکس: اعطای عالی ترین نشان سودان از سوی رئیس جمهور سودان به رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان سعودی

خارطوم – احمد یونس

در پایان سفر دو روزه هیات بلند پایه عربستان سعودی عالی ترین نشان دولتی سودان یعنی نشان درجه یک نیلین از سوی رئیس جمهور سودان به رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان سعودی اعطا شد. هیات عربستان سعودی و وزیر دفاع و دیگر مقامات سودان در خصوص مسائل امنیتی و نظامی به طور مفصل گفت و گو کردند.

سرهنگ ستاد عبد الرحمان بن صالح البنیان رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان سعودی در گفت و گوی مطبوعاتی بعد از دیدار روز سه شنبه با رییس جمهور عمر البشیر گفت “دیدار با سرلشکر عوض محمد احمد بن عوف نتیجه بخش و در راستای تامین منافع دو کشور و کل منطقه ارزیابی می شود”.

وزیر دفاع سودان گفت “مذاکرات دو جانبه بر عمق روابط برادری و سرنوشت مشترک ملت های دو کشور تاکید کرد.” وی ضمن اشاره به جایگاه پادشاهی عربستان سعودی به عنوان نماد معنوی امت اسلامی خاطر نشان کرد “سودان به حجم عظیم چالش هایی که منطقه با آنها روبروست و عوامل تهدید کننده پیرامون کشور عربستان سعودی واقف بوده و به این خاطر، در جبهه واحدی با کشور عربستان سعودی می ایستد و به دفاع از عزت و کرامت امت می پردازد.”

وزیر سودانی ضمن تاکید بر آمادگی سودان برای عمل به وظایف عربی و اسلامی خود در راستای دفاع از هر آنچه در ارتباط با امنیت عربستان سعودی است گفت پادشاهی عربستان سعودی یک کشور محوری تلقی می شود و امنیت این کشور برای کل منطقه حائز اهمیت است. ” این مقام نظامی برجسته در سودان به توافق با مقام عربستان سعودی بر سر ادامه دیدارهای مسئولان دو کشور در کلیه سطوح و فعال شدن همکاری های آموزشی و تبادل تجربه بین دو کشور اشاره کرد.

البنیان و هیات نظامی عربستان سعودی و سرلشکر عوض محمد احمد بن عوف روز گذشته در جلسه چندین ساعته درباره روابط مشترک بین دو کشور گفت و گو کردند.  ساختمان جدید سازمان اطلاعات نظامی سودان هم با حضور هیات عربستانی افتتاح شد. عربستان سعودی با ارائه کمک های مالی در احداث این ساختمان سهیم بود.

روز دوشنبه، سودان و عربستان سعودی نشست های نظامی و امنیتی در سطح بالا در خصوص بررسی راهکاری همکاری های نظامی و امنیتی مشترک در خارطوم برگزار کردند.  

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، سفر رئیس ستاد مشترک ارتش عربستان سعودی از خارطوم به دعوت همتای سودانی اش سرهنگ ستاد احمد عدوی صورت گرفته و هدف از این سفر، تحکیم روابط بین دو کشور عنوان شده است.

عدوی پس از دیدار با همتای خود گفت در این مذاکرات راهکارهای همکاری و هماهنگی های نظامی و امنیتی مشترک بین دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.