هادی تحولات تعز را از طریق تماس تلفنی با فرماندهان نظامی میدانی بررسی می کند… اسارت سه تن از فرماندهان شبه نظامیان

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن

در حالی که عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن روز گذشته طی نشست با رؤسای احزاب و نمایندگان سازمان های جامعه مدنی در عدن اعلام کرد که پایتخت موقت کشور به زودی شاهد اقدامات و تغییراتی از لحاظ امنیتی، اداری، خدماتی و توسعه خواهد بود، برخی منابع رسمی که در این نشست شرکت کرده بودند گفتند که هادی به آخرین تحولات در عرصه ملی، و تحولات موجود در استان ها، به ویژه استان هایی که در حال آزاد سازی از دست شورشیان کودتا گر هستند پرداخت. هادی همچنین از قهرمانی اهالی استان عدن و استان های مجاور آن قدردانی کرد.

در راستای نظارت بر عملیات نظامی جاری در تعدادی از جبهه های جنگ، هادی طی دو تماس تلفنی با سرتیپ صادق سرحان، فرمانده شورای نظامی در تعز، و شیخ حمود المخلافی، فرمانده مقاومت مردمی، اطلاعاتی میدانی از آخرین تحولات به دست آورد. منابع رسمی گفتند که هادی برای فرماندهان نظامی تأکید کرد که از نیروهای ارتش و مقاومت برای ادامه پیروزی ها و پاکسازی استان تعز از شبه نظامیان پشتیبانی خواهد شد.

اما در زمینه میدانی، منابع نظامی تأکید کردند که نیروهای ارتش و مقاومت که در عملیات «رویای پیروزی»، (عملیات آزاد سازی تعز) شرکت کرده اند کنترل کامل مرکز القبیطه، از جمله کوه الاحمر را به دست گرفتند، و به حوثی ها خسارت های جانی وارد کردند. منابعی از شورای نظامی در تعز افزودند که سه نفر از فرماندهان شبه نظامیان در الشریجه و الراهده به اسارت در آمدند.