حوثی‌ها نیروهای خود را در الحدیده افزایش دادند

با پیشروی نیروهای ارتش یمن به پیشتیبانی از ائتلاف عربی در باقم، شبه نظامیان حوثی از روز سه شنبه شروع به فرستادن نیروهای بیشتری به جبهه‎های خود در استان الحدیده کردند.
به گزارش الشرق الأوسط، عمید یاسر الحرثی فرمانده تیپ ۱۰۲ ارتش ملی یمن از پیشروی نیروهای ارتش در باقم و تحت کنترل قرار دادن بسیاری از کوه‌های آن خبر داد.
بر اساس گفته‌های وی به نقل از پایگاه الکترونیکی نیروهای ارتش ملی «سپتامبر.نت» ۲۵ نفر از نیروهای شبه نظامیان حوثی در این درگیری‌ها کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.
در این میان نیز تعدادی از آنها به اسارت گرفته شدند که چند رهبر حوثی در میان آنها به چشم می‌خورند.
وی همچنین گفت نیروهای ارتش ملی توانستند تعداد زیادی سلاح و دستگاه‌های ارتباطی حوثی‎‌ها را ضبط کنند.
این اتفاق با کشته شدن تعدادی از شبه نظامیان حوثی در جبهه‌های ساحل غربی، الحدیده، شریجه، تعز و ملاجم همزمان شد که سعی در نفوذ به جبهه‌های نیروی ارتش ملی داشتند.
در این میان، شبه نظامیان حوثی در حالیکه در جبهه‌های ساحل غربی با ارتش یمن مشغول جنگ هستند، شروع به زیاد کردن نیروهای خود در حدیده کردند.
یکی از نیروهای مقاومت التهامیه در این باره به الشرق الأوسط گفت «شبه نظامیان حوثی علیرغم خسارت‌های جانی زیادی که روزانه با آنها مواجه هستند شروع به انتشار نیروهای خود در محله‌ها و خیابان‌های الحدیده کرده‌اند و در صورت مخالفت شهروندان بر حضور آنان در محله‌های خود، آنها را وادار به ترک خانه‌هایشان می‌کنند. آنها خصوصا در محله‌های نزدیک به خروجی شرقی شهر با انتشار تک تیراندازهای خود بر بام خانه‌ها آنها را تبدیل به پایگاه‌های نظامی خود کرده‌اند».
در این میان طاهر العقیلی رئیس ستاد ارتش یمن از یکی از پادگان‌های نظامی حضرموت دیدار کرد و گفت «لازم است آمادگی جنگی خود را حفظ کنیم تا در باز پس گیری سازمان‌های حکومتی از دست تروریسم حوثی پیروز شویم که مسبب بلاها، بحران‌ها و مرگ برای ملت ما بود».
وی افزود «وقت آن رسیده است که ارتش و ملت برای به دست آوردن پیروزی دست به دست هم دهند و شبه نظامیان را از همه جای وطن بیرون برانند».