بارزانی از سنجار: آزاد سازی سه هزار کیلومتر مربع از دست «داعش» طی ۴۸ ساعت

شیخ صباح احمد الصباح، امیر کویت روز گذشته به هنگام دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیئت همراه وی (کونا)

شیخ صباح احمد الصباح، امیر کویت روز گذشته به هنگام دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیئت همراه وی (کونا)

در حالی که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در دیدار روز گذشته خود با شیخ صباح الأحمد الصباح، امیر کویت، به بررسی پرونده تروریسم و ایده ایجاد یک صندوق برای بازسازی مناطق آزاد شده از دست داعش پرداخت، اما مشاور نخست وزیر عراق سفر روز گذشته وی را جهت تسویه مشکلات توصیف کرد.

مظهر محمد صالح، مشاور اقتصادی العبادی، در توضیح به «الشرق الأوسط» گفت که سفر نخست وزیر به کویت، «در چارچوب نگرش جدید عراق مبنی بر تسویه مشکلات با همه گان» صورت گرفته است، وی افزود «استقبال از سوی کشورها همسایه و کشورهای دیگر تا کنون خوب بوده است».

از سوی دیگر، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان، روز گذشته در کوهستان سنجار به خبرنگاران گفت که نیروهای پیشمرگه ظرف ۴۸ ساعت توانستند ۳ هزار کیلومتر مربع از زمینهای تحت کنترل «داعش» را آزاد سازند، این در حالی است که نیروهای کرد به پاکسازی شهر سنجار از افراد انتحاری و تک تیر اندازهای گروهک افراطی ادامه می دهند.

بارزانی درباره امکان مشارکت نیروهای پیشمرگه در عملیات آتی جهت بازپس گیری مجدد کنترل موصل گفت: « هیچ شرطی برای ضربه زدن به داعش در هر مکان وجود ندارد، ولی باید برنامه ریزی وجود داشته باشد و درباره بسیاری از امور توافق کرد».

در همین حال گروهک تروریستی داعش روز گذشته در موصل حالت آماده باش اعلام کرد. این در حالی است که سعید مموزینی، مسؤل رسانه ای حزب دموکراتیک کردستان، به «الشرق الأوسط» گفت: که « روز گذشته گروهک داعش، ۳۳۲ جسد از جنگجویان خود را به موصل بازگرداند و علاوه بر آن تعداد زیادی از مجروحان خود را نیز به شهر بازگرداند که این امر باعث هرج و مرج در شهر شد؛ چرا که شهروندان برای شناسایی اجساد کشته شدگان تجمع کرده بودند از جهت اینکه بدانند این اجساد متعلق به فرزندان آنها که به «داعش» پیوسته اند نباشند.