حرکات عجیب ترزا می در کنفرانس حزب محافظه کار

ترزا می نخست وزیر بریتانیا روز گذشته در آخرین روز کاری کنفرانس حزب محافظه کار در شهر بیرمنگام در اقدامی غیر معمول رقصان وارد صحنه سخنرانی شد.
به گزارش الشرق الأوسط، وی باوجود مخالفت‌ها و نظراتی که در رابطه با عزل وی وجود دارد سعی کرد که با اعتماد به نفس وارد صحنه شود تا نشان بدهد از مدیریت خود مطمئن است و بر همه امور اشراف دارد.
وی در سخنرانی خود گفت «ما وارد سخت‌ترین مرحله مذاکرات می‌شویم واگر متحد باشیم و آرامش خود را حفظ کنیم می‌دانم که به توافقی خوب برای بریتانیا می‌رسیم».
وی حزب خود را به حمایت از برنامه‌هایش تشویق کرد و گفت «حتی اگر بر تمام جزئیات این پیشنهاد متفق نباشیم ولی باید در کنار هم بمانیم».
ترزا می با اشاره به موفقیت‌‎های اقتصاد بریتانیا گفت که با تمام وجود مطمئن است که اتفاقات خوبی در انتظار بریتانیا است.
وی همچنین گفت «ممکن است در ابتدا این اتفاق سخت باشد ولی نبوغ و پایداری ملت بریتانیا به ما کمک می‌کند تا بر سختی‌های برکسیت غلبه کنیم».
او همچنین به حزب کارگر حمله کرد و رهبر چپی آن جرمی کوربن را متهم به زیر پا گذاشتن ارزش‌های مشترک کرد و گفت «باید یک حزب برای تمام حکومت باشیم. حزبی که نه برای اقلیت و یا حتی اکثریت باشد بلکه باید همگی خود را برای کار جدی و تلاش های سخت آماده کنیم».
گفتنی است این کنفرانس یکی از سخت‌ترین کنفرانس‌های حزب محافظه کار می‌باشد که ترزا می به عنوان نخست وزیر در آن حاضر می‌شود چرا که مشکلات خروج از اتحادیه اروپا باعث دو دستگی میان اعضای حزب وی شد. برخی خواستار قطع روابط قاطعانه بریتانیا با اتحادیه هستند اما برخی دیگر خواستار برقراری روابطی مستحکم با این اتحادیه هستند.
از این رو، ترزا می طی هفته‌های گذشته با انتقادات زیادی از جانب بوریس جانسون وزیر خارجه اسبق بریتانیا و دیگر نمایندگان محافظه کار که با پیشنهادات «طرح چکرز» برای خروج از اتحادیه اروپا مخالف هستند مواجه شد و خبرهای زیادی از عزل وی از ریاست این حزب به گوش می‌رسد.