به منظور فعال کردن مشارکت زنان در بخش نفت و گاز

شرکت نفت سعودی «آرامکو» از تشکیل انجمن جایزه برتری برای زنان پیشرو خبر داد.
به گزارش الشرق الاوسط، این جایزه به منظور مشارکت هرچه بیشتر زنان در بخش پالایش، فرآوری و بازاریابی نفت است.
این انجمن یکی از برجسته‌ترین انجمن‌ها در بخش نفت و گاز شمرده می‌شود.
عبدالعزیز القدیمی، معاون ارشد شرکت پالایش نفت سعودی در این باره گفت: «سه عامل کلیدی در ارتقاء مشارکت زنان در این بخش؛ اعتقاد به نقش زنان، اشتغال استراتژیک و حمایت حرفه‌ای آنان است».
وی افزود: «شرکت آرامکو سعودی از مدت‌ها پیش علاقمند به سرمایه‌گذاری در برنامه‌هایی با هدف کمک به رقابت بین زنان، حتی قبل از ورود به محیط کار، به ویژه در بخش نفت و گاز است… این برنامه‌ها به دو برابر تعداد کارکنان زن دراین شرکت در طول ده سال گذشته، منجر شد».
وی اظهار کرد: «هنگامی که شرکت‌ها زمینه شکوفایی زنان در محیط‌های کار را فراهم و نقاط قوت آنها را شناسایی کنند، می‌توانند عملکرد و بهره‌وری خود را بهبود بخشند».
از سوی دیگر، نبیل الدبل، مدیر اجرایی منابع انسانی «آرامکو» با تأکید بر پایبندی این شرکت در توانمندسازی زنان در مشارکت در کار گفت: «این شرکت یک رویکرد انضباطی را برای توسعه و توانمندسازی زنان اعمال کرده‌ و استراتژی‌های خاصی را برای آموزش و استخدام استعدادهای درخشان تدارک دیده‌است و اخیراً مشارکت زنان را به بیش از ۲۰ درصد کل کارکنان جدید افزایش داده‌است».
این انجمن به منظور تقویت استعدادهای زنان، آنها در بخش پالایش، پردازش و بازاریابی نفت تشویق به مشارکت می‌کند.
توسعه مهارت‌های زنان از طریق برگزاری مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، مانند کارگاه‌ها، انجمن‌ها و سمینارها با هدف ارتقای مهارت‌های زنان پیش‌روی این شرکت است.