وزیر نیروی دریایی آمریکا و رئیس ستاد ارتش مصر پرونده‌های همکاری نظامی را مورد بحث و گفتگو قرار دادند

سپهبد محمد فرید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مصر روز گذشته در دیدار با ریچارد اسپنسر وزیر نیروی دریایی آمریکا در خصوص پرونده‌های همکاری نظامی بحث و تبادل نظر کردند. از سوی دیگر، سرلشکر علی المملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه و عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر نیز دو روز گذشته در قاهره به بررسی «تلاش‌ها و اقدامات لازم برای مبارزه با تروریسم» پرداختند.
به گزارش الشرق الاوسط، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مصر و وزیر نیروی دریایی آمریکا و هیئت همراهش پس از نشست روز گذشته خود در بیانیه‌ای اعلام کردند: «در این دیدار تعدادی از پرونده‌ها و موضوعات مشترک در زمینه تقویت جنبه‌های مختلف همکاری‌های نظامی به‌ویژه آموزش‌های دریایی مشترک، تبادل تجربیات و حمایت از توانایی‌های رزمی و فنی بین نیروهای مسلح دو کشور، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت».
در این دیدار محمد فرید بر عمق روابط همکاری نظامی بین نیروهای مسلح دو کشور دوست یعنی مصر و آمریکا در راستای ایجاد امنیت و ثبات در خاورمیانه تأکید کرد.
سفارت آمریکا در قاهره نیز روز گذشته در بیانیه‌ای به نقل از ریچارد اسپنسر ضمن تأکید بر اولویت‌های مشترک دو کشور مثل «توقف قاچاق کالا و انسان» گفت: «مصر شریک حیاتی ما در منطقه در جهت دسترسی آزاد به دریای مدیترانه و دریای سرخ است».
خبرگزاری رسمی مصر نیز روز گذشته از دیدار رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر و رئیس دفتر امنیت ملی سوریه که دو روز پیش در قاهره انجام شد، خبر داد و در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: «علی المملوک و عباس کامل در دیداری در قاهره به بررسی موضوعات و پرونده‌های مشترک دو کشور از جمله مسائل سیاسی و امنیتی و تلاش برای مبارزه با تروریسم پرداختند».