کارین کنایسل وزیر امور خارجه اتریش

کارین کنایسل وزیر امور خارجه اتریش در یک اقدام غافلگیر کننده سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل را با زبان عربی آغاز کرد.

او گفت «زبان عربی زبانی مهم و زیبا است.»
این وزیر اتریشی افزود «با عرض سلام. من اینجا به عنوان وزیر امور خارجه اتریش سخنرانی می کنم و می خواهم به زبان عربی به جناب آقای رییس جلسه و معاون او و همه حضار درود بفرستم. چرا به زبان عربی؟ چرا که این زبان یکی از شش زبان رسمی در سازمان ملل و زبان مهم و زیبا و بخشی از تمدن دیرین است.»

معرفی وزیر اروپایی که سخنرانی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل به زبان عربی ایراد کرد:

«عربی یک زبان مهم و زیبا و بخشی از یک تمدن است.. من در دوره جنگ لبنان در این کشور تحصیل می کردم و یاد گرفتم که چطور مردم در شرایط دشوار زندگی می کنند. زنان و مردان از بغداد گرفته تا دمشق به زندگی ادامه می دهد. این مردمان مایه احترام هستند».

شبکه سی ان ان به نقل از کارین گفت « من در دوره جنگ لبنان در این کشور تحصیل می کردم و یاد گرفتم که چطور مردم در شرایط دشوار زندگی می کنند. زنان و مردان از بغداد گرفته تا دمشق به زندگی ادامه می دهد. این مردمان مایه احترام هستند.»
کارین یادآور شد «زبان عربی را در مقر سازمان ملل در وین یاد گرفتم . عربی زبان مهم و زیبا و بخشی از تمدن مهم عربی است. من در دوره جنگ لبنان در این کشور تحصیل می کردم و یاد گرفتم که چطور مردم در شرایط دشوار زندگی می کنند. این راز زندگی است.»
او گفت «مردان و زنان از بغداد گرفته تا دمشق به زندگی ادامه می دهند و من به همه آنها احترام می گذارم. ما همه از نسل آدم هستیم. ما در این نشست از حق رای برخورداریم و باید از این رای برای کمک به مردمی که گرفتار بحران و جنگ به ویژه در خاورمیانه هستند استفاده کنیم.»

هفتاد و سومین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل روز سه شنبه گذشته آغاز به کار کرد. این نشست که تا اول اکتبر ادامه دارد به ریاست ماریا فرناندا اسپینوزا وزیر امور خارجه پیشین اکوادور برگزار می شود.