احداث پروژه ورزشی در جنوب سعودی

معاون سازمان توسعه ورزشی سعودی: آماده راهنمایی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم

ریاض: عبدالهادی حبتور

شاهزاده ریما بنت بندر معاون سازمان توسعه و برنامه‌ریزی ورزشی سعودی اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ اقتصاد ورزش سعودی ۸ درصد کل اقتصاد کشور را تشکیل خواهد داد.
به گزارش الشرق الاوسط، این در حالی است که اقتصاد ورزش هم‌اکنون کمتر از یک درصد کل اقتصاد را تشکیل می‌دهد.
شاهزاده ریما عنوان کرد فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش ورزش وجود دارد.
وی که در حاشیه کنفرانس آینده سرمایه‌گذاری(داووس صحرا) در ریاض سخن می‌گفت، توضیح داد که سعودی بر اقتصاد ورزشی، تنوع، تغییر روش‌ها و چگونگی هدایت جامعه برای فعالیت و تحرک بیشتر تمرکز دارد.
وی افزود: «می‌خواهیم تحرک جامعه را که هم‌اکنون ۱۳ درصد است تا سال ۲۰۲۰ به ۲۰ درصد برسانیم، همچنین سعی می‌کنیم این عدد تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ درصد برسد».
وی تأکید کرد سازمان توسعه و برنامه‌ریزی ورزشی سعی دارد در دوره آتی بر تحرک و نشاط ۱۶ میلیون نفر بیفزاید.
او در ادامه گفت: «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش ورزش در سه شهر القدیه، نیوم و دریای سرخ وجود دارد که همه دارای زیرساخت‌های مطلوبی هستند اما ما نیازمند عناصر انسانی، ابتکار و فناوری برای پر کردن این شهرهای بزرگ از فعالیت‌های ورزشی بزرگ، امکانات ورزشی و مکان‌های آموزشی هستیم».
وی با خطاب قرار دادن سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گفت: «عرصه ورزش در در سترس است، ما را به عنوان جایگاه اصلی ابتکار، پژوهش و توسعه در نظر بگیرید تا به شالوده ورزشگاه‌ها و متعلقات آن دست پیدا کنیم.. ما هم‌اکنون با دفتر موسسات کوچک، وزارت کار، تجارت و آموزش همکاری می‌کنیم تا به شرکت‌هایی کمک کنیم که ما را در ورود به بازار کمک می‌کنند. در طی دو سال گذشته پایه و اساس آنچه نیاز داریم را تعیین کردم و آن را در آینده‌ای نزدیک با سعودی‌ها در میان می‌گذاریم که چگونه می‌توانیم نه تنها زنان بلکه همه را وارد فعالیت‌های ورزشی کنیم».
وی ادامه داد: «فرصت‌های موجود در ورزش فقط در دست سازمان نیست بلکه سرمایه‌گذاران می‌توانند به کمک شهرداری‌ها از طریق ایجاد مکان‌هایی برای پیاده‌روی و فضای سبز به آنها دست پیدا کنند، در واقع همه اینها نوعی سرمایه‌گذاری است».
وی در خصوص پروژه‌ای صحبت کرد که قرار است در استان عسیر راه‌اندازی شود؛ چرا که استانی است که از لحاظ جغرافیایی دارای مناطق کوهستانی، صحرایی و دریایی است.
وی در این باره گفت: «برای اجرای این پروژه با تعدادی سفارتخانه از جمله نیوزیلند و ژاپن همکاری می‌کنیم تا در زمینه فعالیت‌ها و موسسات آموزشی که می‌توانند در این پروژه با ما همکاری کنند، اطلاعات کسب کنیم».
وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری بر پتانسیل انسانی و اجازه رشد، یادگیری و توسعه به مردم، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های رشد اقتصادی است، گفت: «می‌خواهیم که بخش بین‌المللی تخصص و توسعه را برای کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند، به ارمغان بیاورد، نیازمند ابزار و منابع مالی داخلی و خارجی هستیم، ما نیازمند این هستیم که در میان رده‌های مختلف سنی نفوذ کنیم».
وی به سرمایه‌گذاران اعلام کرد تا برای کسب اطلاعات بیشتر به آنها رجوع کنند؛ چرا که نیازمند ایده‌های غیرمتداول برای زیرساخت‌های ورزشی هستند تا از لحاظ جهانی پیشرو باشند.