وزیر سرمایه‌گذاری مصر بر روابط جامع با ریاض تأکید کرد

ریاض: فتح الرحمن یوسف

سحر نصر وزیر سرمایه‌گذاری و همکاری‌های بین‌المللی مصر تأکید کرد دولت سعودی سرمایه‌گذاری‌های کلانی را در کانال سوئز انجام می‌دهد.
به گزارش الشرق الاوسط، وی در گفتگو با «الشرق الاوسط» اظهار کرد کشورش با همکاری مجموعه‌ای از بانک‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، بررسی‌های پایانی را در خصوص شراکت، برای استفاده از بخش سهام انجام می‌دهد.
وی بر روابط جامع‌تر با ریاض تأکید کرد که یکی از مهم‌ترین هدف‌های آن اجرای برنامه توسعه اقتصاد مصر، افزایش رشد، افزایش سهام و تقویت بخش خصوص برای بالا بردن تولیدات داخلی است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های کلانی از جانب شرکت‌های سعودی در مصر در حال انجام است تأکید کرد روابط با سعودی در حال بیشتر شدن است و شراکت‌هایی میان مصر و سعودی در بخش‌های مختلف صورت گرفته‌است.
نصر روز گذشته در حاشیه کنفرانس آینده سرمایه‌گذاری در ریاض اشاره کرد، مصر توانسته‌است تسهیلاتی برای اقدامات سرمایه‌گذاری انجام دهد و هم‌اکنون بر انگیزه دادن به سرمایه‌گذاران سعودی و مصری در جهت تشویق آنها کار می‌کند.
وی در خصوص فعالیت‌های مشترک سعودی و مصر در دریای سرخ گفت: «منطقه اقتصادی کانال سوئز از مهم‌ترین پروژه‌های ما است و خیلی از سرمایه‌گذاری‌های سعودی در این منطقه انجام می‌گیرد؛ چرا که شامل مزایا و محرک‌هایی است که از آنچه قانون سرمایه‌گذاری مصر تقدیم می‌کند، بیشتر است».
وی در جلسه‌ای تحت عنوان «بخش دولتی در برابر بخش خصوصی: کدام در آینده غلبه می‌کند؟ سهام خاص یا بازار عمومی»، گفت: «ما بر توسعه سرمایه‌گذاری‌های سهام خاص تمرکز بسیار داریم؛ چرا که هدف اصلی ما تحقق رشد پایدار است. ما همچنین برای ایجاد فرصت‌های شغلی تمرکز داریم».