پایان مانور مصر و سعودی با حمله به تروریست‌ها و خنثی کردن بمب‌ها

قاهره: ولید عبد الرحمن

روز گذشته تمرین و آموزش نظامی مشترک مصر و سعودی «تبوک۴» که با مشارکت ناظران عمانی، بحرینی و اماراتی صورت گرفت، در منطقه نظامی جنوب سعودی به پایان رسید.
به گزارش الشرق الاوسط، مرحله آخر این آموزش‌ها با پاک‌سازی یک منطقه مسکونی از تروریست‌ها، از بین بردن یک هسته تروریستی، و تیراندازی مشترک به پایان رسید.
تامر الرفاعی سخگوی ارتش مصر در این باره عنوان کرد: مبارزه‌های مختلفی با همکاری گشت‌های هوایی برای شناسایی نیروهای تروریست، صورت گرفت. همچنین از نیروها و متخصصانی برای خنثی کردن بمب‌های کنار جاده‌ای استفاده شد.
به گفته الرفاعی نیروهای مشترک، با محاصره ساختمان‌های اصلی به پاکسازی مناطق و دستگیری نیروهای تروریست دست زدند و در آخر با ملزم کردن نیروهای اداری و پزشکی به بازگشت به محل کار خود، زندگی در این منطقه به حالت طبیعی خود بازگشت.
الرفاعی همچنین گفت: نیروهای مشترک به تعقیب نیروهای تروریستی پرداختند که به سمت کوه‌ها متواری شده‌بودند و آنها را با کمک توپ و تفنگ به قتل رساندند.
در همین راستا، سرلشکر احمد عبدالله المقرن معاون فرمانده نیروهای زمینی پادشاهی سعودی نیز با اشاره به تلاش‌هایی که در این رزمایش صورت گرفت، سطح بالای آنها و همچنین قدرت نیروها برای انجام عملیات با دقت و کارایی بالا را تحسین کرد.
وی عنوان کرد: آموزش نظامی «تبوک – ۴» در راستای موفقیت آموزش‌های «تبوک» و در جهت افزایش قدرت مبارزه نیروهای مسلح دو کشور صورت گرفت.
نیروهای مشترک تمام مراحل آمادگی آموزشی را طی کردند که شامل بسیاری از فعالیت‌ها و رویدادها از جمله پرتاب نارنجک، اطلاعات عملی، مهارت‌های تاکتیکی، اجرای عملیات اضطراری برای سنجش توانایی کار مشترک دو گروه، ادغام مفاهیم و تبادل تجربیات بود.
در این مراحل آموزشی بسیاری از رهبران نیروهای مسلح مصری و سعودی، نمایندگانی از کشورهای شرکت کننده به عنوان ناظر، تعدادی از وابستگان نظامی کشورهای دوست و برادر و همچنین تعدادی از دانشجویان دانشکده‌های نظامی شرکت داشتند.